Reima dress

2juniskatter!

Glad i forumet
Dere som har kjøpt vinterdressen til Reima- hvilken størrelse kjøpte dere, å hvor stor/lang er 1åringen deres?

Jeg har en i størrelse 2 år til 3 åringen min som er ganske så lav og lett (nesten 94 og 13 kg).
Lurer på hvilken størrelse jeg skal kjøpe til småen. Kjipt når de vasser dem, og enda kjipere om den er for knapp!

Kan bare svare hva vi har, for jeg har ikke prøvd den på ham enda [8|] Har arvet en vinterdress i str 86. Klumpen er 80,5cm, så jeg håper den holder en stund, men tror nok han må ha en ny i løpet av året. 

Lillegutt på 3,5 år, 12,5 kg og ca. 98 cm lang skal bruke en dress i str. 104 denne sesongen. Eller han begynner å bruke den når han vokser ut av Reimaèn som er 92.

Når han var 1 år kjøpte vi Reima i str.80, og den brukte han til han var 2 år!
Og Lillejentå har arvet den, og skal bruke den nå i vinter!
Dressene er ganske store, og det er jo dumt hvis ungene blir forhindret i leken pga svær dress.

Har en i 86 fra størstemann. Har ikke prøvd den ennå, men håper den holder i vinter.

ORIGINAL: LilleguttLillejentå

Lillegutt på 3,5 år, 12,5 kg og ca. 98 cm lang skal bruke en dress i str. 104 denne sesongen. Eller han begynner å bruke den når han vokser ut av Reimaèn som er 92.

Når han var 1 år kjøpte vi Reima i str.80, og den brukte han til han var 2 år!
Og Lillejentå har arvet den, og skal bruke den nå i vinter!
Dressene er ganske store, og det er jo dumt hvis ungene blir forhindret i leken pga svær dress.

Hvordan ser den i str 104 ut da- er den veldig stor? Reimadressene er jo veldig breie, så kan fort bli et problem hvis den er for stor. Hvis den er stor til gutten din, bør jeg nok heller satse på en 98 til storesøster hvis jeg ser at vi må kjøpe ny når vinteren er i gang.

Den i 104 har vi ikke prøvd enda, men de er jo store i str, så rekner med han vil ha god plass, men klare å bevege seg fint!
Er forresten en Reima Kiddo, som vi har arvet, og en ny Reflex vinterdress som vi kjøpte på salg tidlig på året.

Ja... Jeg kjøpte først str 80 fordi jeg synes den såå såå stor ut. Kom hjem og prøvde dressen og "brettet" ungen i to for å se om den var stram på ryggen, etter tips fra en hyggelig dame på Babyshop. Ryggen var da skikkelig stram.. Så jeg byttet til str 92 i håp om at den skulle passe fint. Prøvde den på snuppa og den var aaalt for stor! Så vi endte opp med str 86 som er litt stor men hun klarer fint å bevege seg i den! Tror hun er rundt 80 cm nå. Lykke til med kjøp! Jeg anbefaler deg å ta med barnet [8D]

I vinterdressen har jeg kjøpt str 80 og den er litt for stor. I vårdressene har han str 74 og de passer bra.. Men kjøpte str 80 så vi skal slippe å kjøpe ny dress før vinteren er over. De er store i størrelsene. Markus er nå 78 cm!

Vi fikk en til jul i fjor i str 74, den skal vi bruke til vinteren. Har også en i str 68 som vi brukte i fjor som passer enda [:)] Reima er store i str.

Takk for svar damer! Vi får ta oss en tur ut i morgen da:)

Vi har reimadress i størrelse 86 (vårdress men).
Den er for stor nå, eller det vil si vi hadde vel brukt den hvis vi ikke hadde en til, så tenker at den bruker vi til våren (1,5 år). Storesøster brukte denne vår og høst til hun var 3 år.

Minstesnuppa er forresten lang også, 84,5 cm.

Da ble det ny dress på 3 åringen min idag. Ble str 98, 104 hadde blitt alt for stort desverre. Hun er som nevnt nesten 94 cm, så har forhåpentligvis litt å gå på:)

Back
Topp