Regulering av syklus

Karianne

Betatt av forumet
Legen min har nå henvist meg til gyn pol. Slik at jeg skal få hjelp til å regulere syklusen min.. Håper det går fort. Noen med erfaring på dette området?
 
Har ikke noen erfaringer å dele, men ville bare ønske deg lykke til [:)]

Klem fra Fiorelina
 
Heisann!
Jeg har vært til gyn etter at jeg har så uregelmessig syklus etter å ha sluttet med p-piller. Fikk en resept på Provera (har ikke startet med tbl. enda), som skal tas i 10 dager, fra dag 16 i syklus. 3-7 dager etter avsluttet kur får man som regel en blødning - blir som en fremprovosert mens. Kuren bør gjentas hver måned i 3-4 måneder. Etter dette skal man da ha oppnådd regelmessig syklus. Hvis du vil lese mer om Provera, kan du gå inn på www.felleskatalogen.no og søke etter Provera..

Lykke til:-)
 
Tusen takk for lykke ønskninger. Og for info fra deg tuttelura. Jeg hadde det slik da jeg sluttet på pillene for å prøve å bli gravid med førstemann også. Men da drøyde jeg det lenge før jeg tok kontakt med legen og da jeg om sider kom meg til gyn så var jeg gravid.. Så kan jo håpe på at det er det samme som skjer denne gangen....[:)]
 
Får håpe det samme skjer igjen da:) Hadde jo ikke gjort noen verdens ting mener jeg, om det klaffet uten hormoner og greier...[:)]
 
Ikke sant! men forrige gang ble det litt mer orden på syklusen etterhvert. Først var den borte en laaang stund - da den til slutt kom igjen gikk det etterhvert seg til.. Nå har det vært motsatt. Sluttet med spiral i høst fordi jeg hadde anelser om at noe slikt kunne skje igjen - best å være føre var tenkte jeg. Skulle ikke begynne å prøve før nå i vår. Det rare er at jeg har hatt regelmesige sykluser hele tiden etter at jeg tok ut spiralen - men at den ble helt koko da vi satte igang med prøvingen[:@] Men det er vel bare å trene - så skjer det da det skjer!!! He,he..
 
Hehe, ja psyken spiller nok en stor rolle... Dessverre... Her er det stikk motsatt.. Sluttet på p-pillen i april, første syklus etter dette var på 37 dager, neste på 50 dager og når gjenstår det å se hva som skjer nå... Fryktelig kjedelig.. Men, prøver å ikke stresse dette babygreine, men det er jamme ikke så lett... Blir jo helt opphengt..[:)]
 
Ja man blir det. Jeg har også tenkt at denne gangen skal jeg ta det helt med ro. Vi har jo en nydelig sønn, så vi vet at vi får til[:)]. Og det er jo ikke elik at det MÅ skje akkurat nå heller. Men da man først har begynt å tenke på det - så er det ikke så lett å slutte..

Ønsker deg lykke til med prøvingen - vi er nok snart heldige[;)]
 
Her går det fort i svinga. I dag har legen min skrevet ut pergotime til meg. Jeg skal ta en tablett i fem dager. Er det noen som har erfaring med dette? Eller vet hvor fort etter denne kuren EL kommer?

Dette blir jammen spennende!!![:)]
 
Ojsann, så spennende det blir da... Jeg har ingen erfaring med Pergotime, men har vært en del og lest på www.barnimagen.com og der er det stadig jenter som spør om dette osv.. Så, hvis du går inn der vil jeg tro at du kan få litt info..

Jeg sitter her og er utrolig spent.. Siste mens var 3.7., men før den var det 50 dagers syklus. Derfor veldig spent nå hva som skjer til uken:-)

La meg få vite hvordan du tåler Pergotime da...
 
Back
Topp