Regntøy

Katz1

Elsker forumet
Julibarna2014
Septemberlykke 2016
Novemberbarna 19
Hva foretrekker dere? Foret eller uforet? Må kjøpe nytt regnsett til gutt på 2 år :)

Uforet. Hadde begge deler i fjor og det forete regntøyet ble kun brukt 2 ganger.
Hvorfor foretrekker du uforet ? Tenkte muligens kjøpe Reima uforet. Eller har du forslag ? :)
Det forete regntøyet kan bli litt klamt.
Vi brukte det kun to ganger hjemme, barnehagen brukte alltid det uforete.
Ikke prøvd Reima sitt, men generelt fornøyd med Reima, så tror det er bra :)

Vi har kjøpt uforet fra Reima til frøkna. Har ikke fått testet det ut enda, men det virker veldig behagelig.
Foretrekker uforet til meg selv da jeg føler det er lettere å bevege seg i og ikke blir like klamt/varmt

Last edited:
Tenker det kommer ann på hvor man bor og været der! Vi har etter anbefalinger fra mannens kollegaer og han selv kjøpt Didrikson foret regntøy.
Her på Vestlandet er det mye regn og ganske kald høst og varme vintere så da passet foret fint! Har selvfølgelig uforet også når det trengs :)

Har brukt kattnakken sine foret hel regndress på frøkna sist vinter og året før. Ho er varm i kroppen og blir ellers fort varm. Ho ble aldri klam i den, justerte bare klær under etter hvordan været og temperaturen var. Nå I vår fikk hun ny kattnakken, men den ble todelt uten for da hun blir fire til vinteren og er enda mer aktiv enn tidligere år.

Jeg har jobbet i barnehage her på Vestlandet. Så jeg vil tipse om Kattnakken sin regndress. Den er foret (men ikke alt for mye) og genial! De barna som hadde den bruker den kjempemasse høst/vinter og er så og si aldri våt. Men jeg ville hatt uforet to-delt regnsett i tillegg, til de dagene dressen er for varm, og evnt. til de dagene det kun trengs regnbukse.

Jeg som ansatt syns ikke foret didrikson sitt er så bra. Blir veldig fort varmt i det. Og om alternativet er å kun ha ett regntøy i barnehagen, så ville jeg hatt uforet og heller hatt ekstra fleeceklær.

Jeg snakker av erfaring på 1-4 års barn :)

Uforet. Lag på lag er best, og da kan man bruke det når det ikke er så kaldt heller.

Back
Topp