Regntøy til tiåring?

• Trådstarter Trådstarter Gitte
  • Opprettet Opprettet
G

Gitte

Guest
Tieåringe ønsker seg nytt regntøy (gummibukse m seler) etter størrelse 134 eller deromkring så lages det bare regntøy av voksentypen, altså lett og pustende regntøy som er ment å ta liten plass i sekken og beskytte mot duskregn på skogturer. I hvert fall ser det ikke ut til å tåle å sitte i en søledam og kjøre pinnebåtrace... og hun elsker å hoppe, rulle og grave i søla! Hun trenger ei skikkelig gummibukse m seler og strikk ved beina, ikke pustende fancyschmansy turtøy! Hvor finner jeg de?

Se på Felleskjøpet eller steder de selger arbeidstøy. Vet ikke hvor stor hun er men regner med de har xs evt xxs? Strikk i bena kan du jo evt sy i selv :)

Syns jeg så noe på europris? Så ikke på størrelser, men det var oljebukser til voksne ihvertfall

Oljehyr får du til voksne også.
Selges blant annet på butikker som har helly hansen.
Felleskjøpet har også noe. Eller så blir du nødt til å bestille på nett.

Felleskjøpet sine små.str er aaltfor store. Prøvde det, min 11 årig jente, altfor stort. Men de har jo oljehyre til unger og. HH hadde det. Ville sjekket litt rundt. Men klamt å dra på skoleturer og sånn med høy aktivitet i oljehyre?

Vi har didrikson i str.140 til eldste! Beste regntøy vi har hatt så langt!

Jeg har kjøpt til sjuåringen på sportsbutikk. Det holder godt! Kan sjekke merket senere. Det er lett og tynt, men ikke sånn som puster. Sånt kan jeg ikke ha selv som jobber i bhg for det blir vått til slutt ja. Men med seler spørs om du får til så store. Hva med sånn bukse med støvler som fluefiskere bruker?

Vader er grei alternativ, da bukse og støvler henger sammen. Det er oljehyr. Du får også kjøpt regnjakke til vaderne.

Sparkjøp har også tykt regntøy i store størrelser som holder godt, men jeg tror ikke det er seler på buksene når de er så store.

Back
Topp