Regntøy med for?

Da hadde jeg heller tatt det opp med de som jobber der at de må kle han bedre!

Det er ikke alltid det fungerer ;)
Så da finner vi en fin dress som holder ungen tørr og varm. Har ikke hatt noen problemer med at dressen blir våt pga den er foret :) Og min svømmer i vanndammer om han finner det. Jeg ser ikke problemet med en slik regndress jeg :)

Kjøpte på Ullared til nevøen min og begge snuppene,de er like fine og de holder seg alltid tørr:-)
Kjempe fornøyd:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Vi har brukt navigare. Utrolig holdbart og tett. Minste rulla i en vannpytt, like tørr og varm. Beste regntøyet med fleece vi har brukt. Uten for sverger jeg til vossatassar. Det bruker 1 klassingen og brukte det i bhg siste halve året, aldri våt.

Er ikkje barnehagetante, men signerer alt over. Likegreit å heller kjøpe ein dress til å ha under dei dagene det trengs ;)

Jeg må bare - det heter ikke "barnehagetante"...! :eek: Ikke kall noen for barnehagetante! Det er det styggeste ordet jeg vet... :angry1

Er det noe jeg ikke anbefaler (som barnehagetante) så er det regntøy med for :O
Hvis de står i søledammer trekkes vannet langt oppover, og det tar LANG tid å tørke, det er også vanskelig å finne noe å ha på dem under. Her når det er litt sl og 7-8 grader så bruker ungene bare ulltrøye under, og de svetter. Det er klamt og ekkelt.. Mye bedre med vanlig regntøy, eller regnbukse og en skogstad allværsjakke. :) Og hjemmestrikket ull eller tynnere ullbukser/jakker fra Janus f.eks.

Men uansett, vet Didrikson har, men de har i tillegg seler på buksa, og da blir det lag på lag og svette unger.
Sparkjøp har heldresser vet jeg.

Dette sier moren min også som jobber i bhg. Tar en evighet å tørke. Mye bedre å ha på ungen f.eks flis/ull innenfor regntøyet.

Jeg må bare - det heter ikke "barnehagetante"...! :eek: Ikke kall noen for barnehagetante! Det er det styggeste ordet jeg vet... :angry1
I vår barnehage kaller dei seg for det sjølv, så sjølv om du synes det er det styggaste ordet du veit, så gjere tydeligvis ikkje alle andre det :) det er eit naturleg ord for meg å bruke.

Navigare, uten tvil! Jakken har får du både med avtagbar fleecejakke og med fastsydd fleece inni. Buksen er ikke fleeceforet men det synes jeg er helt opp, siden buksene ofte blir for tykke slik at det blir vanskelig for barna å bevege seg.
Veldig slitesterkt er det også! Fikk treningkast 5 i Foreldre og Barn :)

Frøkna mi på 6 har Skogstad med avtakbar fleece inni. Veldig fornøyd! Aldri vært våt gjennom heller :) Da hun var mindre hadde vi navigare, veldig fornøyd med det og.. Brukte litt tid på å tørke, da..

E har kjøpt navigare på coop obs. Guttungen elsker regnjakka som er god og varm.
Buksen er ikke foret, men der kan vi bruke ullbukse under.
Stort sett går han i vadere med ullbukse under og fleeceforet regnjakke. Den kan brukes året rundt, bare regulere på klærne under.
Hos oss tørker det over natta, så fremst vi husker å vrenge jakka. ;)
Våte klær ska ikke henge i bhg da det ikke er plass for å tørke og det tar lang tid.

Og ja, min gutt svømmer i søledammer så fort han ser en. ;)
Han er den tørreste og varmeste ungen på avdelingen. Alle ansatte elsker klærne hans, da han aldri er våt eller svett/klam.

Back
Topp