Regntøy baby

Det finnes noe som heter babyvaderen (barnevaderen for babyer). Det kan jo kanskje være noe? Ellers tror jeg jeg hadde gått for en vanntett dress til en baby hvis den skulle vært ute i regn.. har ikke tenkt tanken til min baby enda.. men har en vindtett fleecedress fra pop som tåler litt regn..

Hvilken størrelse trenger du? Mener å ha sett ned i str 80 bare, men det fungerte tidlig på min husker jeg!

Ville gått for en parkdress med høy vannsøyle jeg. De fleste merker begynner på 74, noen 80.
Mykere og flere bruksområder. Og fotsokker :)

Jeg har brukt en parkdress i str 74 fra Reima, med høy vannsøyle. Har også regntøy i samme str fra Reima.

Ville gått for en parkdress med høy vannsøyle jeg. De fleste merker begynner på 74, noen 80.
Mykere og flere bruksområder. Og fotsokker :)

Enig, slik var min 11 mnd gamle kledd idag ute i ruskeværet. Dressen (softshell) holder han god å tørr. Men reima fotsokkene ble våte igjennom :(

Reima synes jeg aldri har holdt mål.
Stonz hadde vi, de holdt veldig bra :)

Ja det er sant, eldste ble aldri våt gjennom stonz. Vi arvet de fra Reima, så da ble det dem på minsten. Holdt han tørr og varm i vinter hvertfall :) men holdt ikke mål i regnvær :P

Vi har aldri hatt verken regntøy eller noen form for ytterjakke før str 74 - 80 tidligst. Før den tid skal de vel ikke noe særlig ned på bakken eller i åpen vogn når det er behov for såpass med yttertøy:happy: Har hatt regntøy fra Vill, Reflex og Helly Hansen i de minste str mener jeg. Her i huset har vi absolutt best erfaring med HH og Didriksons.

Skal ikke brukes akkurat nå (6 mnd), men til bhg.. alt jeg har funnet så langt starter på 80.. og dit tror jeg ikke vi kommer.

Skal ikke brukes akkurat nå (6 mnd), men til bhg.. alt jeg har funnet så langt starter på 80.. og dit tror jeg ikke vi kommer.

Første regnsettet vi hadde (og til bhg), var i str 80, det fungerte på min mini med kryssede stropper :) Noen modeller er mindre enn andre. Ellers holder noen gode parkdresser godt unna på de minste :)

Første regnsettet vi hadde (og til bhg), var i str 80, det fungerte på min mini med kryssede stropper :) Noen modeller er mindre enn andre. Ellers holder noen gode parkdresser godt unna på de minste :)

Hvor lang var han/hun?

Finnes regntøy i 74 eller 74/80, hatt barn i barnehagen jeg jobber som har vært små når de startet at de brukte 74.

Etter et lite søk på nettet finner jeg regntøy i str 74 hos KappAhl, polarnopynet og reima vertfall

Hvor lang var han/hun?

Mellom 75 og 80 tipper jeg! Og smal. Var vel neppe 10 kg enda. Hvis du finner regntøy som kan strammes i livet hjelper det og.

Ser POP nevnes her, det er veldig godt regntøy, men svært. Min er nå 3 år og snart meteren, 86/92 passer godt enda :p

Finnes regntøy i 74 eller 74/80, hatt barn i barnehagen jeg jobber som har vært små når de startet at de brukte 74.

Etter et lite søk på nettet finner jeg regntøy i str 74 hos KappAhl, polarnopynet og reima vertfall

Pop er stort i størrelsen :p men kan sjekke reima :)

Mellom 75 og 80 tipper jeg! Og smal. Var vel neppe 10 kg enda. Hvis du finner regntøy som kan strammes i livet hjelper det og.

Ser POP nevnes her, det er veldig godt regntøy, men svært. Min er nå 3 år og snart meteren, 86/92 passer godt enda :p

Min erfaring med pop er også at det er stort!! Vår snart 5 åring vokste fra sitt 86/92 i høst..

Back
Topp