Regnskap

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Fører dere regnskap over hva pengene deres blir brukt til? :)

Ikke nøyaktig, men tar en grov oversikt ca hver 3. måned, eller dersom jeg syns det brått har gått veldig mye penger, eller er overraskende mye igjen (har jeg glemt en regning)

Fører regnskap over alt jeg bruker penger på hele tiden :) Da har jeg full oversikt hver måned og vet hvor mye jeg kan spare :)

Det er vel mest når pengene flyr veldig. Men prøver også å holde av til ulike ting og tang :)

Ikke hva de blir brukt til, men hva de skal brukes på :) Har ikke hatt behov for å gjennomgå det etter pengene er brukt. Vet at mat er en stor utgift, men ikke så stor at vi ikke har råd.

Nei, i grunnen ikke

Jeg føler jeg har ganske grei oversikt. Hender jeg må tenke over hvis det har gått litt mye penger en mnd men

Ikke hva de blir brukt til, men hva de skal brukes på :) Har ikke hatt behov for å gjennomgå det etter pengene er brukt. Vet at mat er en stor utgift, men ikke så stor at vi ikke har råd.
Du lager altså budsjett

Men følger det ikke opp med regnskap?

(vi gjør egentlig ingen av delene, men budsjett uten regnskap var en ny variant)

Vinnar en matkonto fast beløp hver mnd ellers gjør vi ingenting

Du lager altså budsjett

Men følger det ikke opp med regnskap?

(vi gjør egentlig ingen av delene, men budsjett uten regnskap var en ny variant)
Ja vel? Da har du lært noe nytt da..

Ja vel? Da har du lært noe nytt da..
Jeg har lært at noen gjør det ja, men ikke hvordan i all verden det er tenkt å funke om du ikke sjekker at ting gikk etter planen?

Budsjett og regnskap hver måned :P *Jeg elsker lister og tall!* :P

Ikke vanskelig å bare bruke budsjett. Bruker det kun til å sjekke inntekter med alle regninger som skal ut og penger til matkontoen. Restsum er det vi kan disponere til bensin, klær og diverse andre ting vi kanskje har lyst til. Går kun igjennom etterpå hvis det plutselig er mindre enn det skal være på kontoen når alt er betalt og flyttet til matkontoen.

Back
Topp