REGNINGER!!!!!!! :(((

LykkeligMamma83

Forelsket i forumet
Flere enn meg som HATER å se pengene bare fly ut av konto???

Må bare få ut frustrasjonen.... Har akkurat sittet i nesten 2 timer, for å betale 47 regninger (!!!) for nærmere 30.000 kr!!! Fatter ikke at det går an jeg!!! Har vært litt mye nå i det siste...
Usj!!! Jammen godt det er halv skatt denne måneden - og at nesten alle julegavene er ferdighandlet...!

Sånn... Da har jeg lettet hjertet litt..! ;)

Huff så utrolig kjipt :( Regninger er noe drit.. Jeg betalte likså greit barnehage regningen to ganger denne mnd jeg.. haha.. men håper på at de bare kan trekke det på januar :) 

Jeg skjønner ikke hvordan du har klart å få 47 regninger.
Vi har ikke mye penger å rutte med. Jeg går på arbeidsledighetstrygd, og så har vi mannens lønn som er helt normal.
Den forrige leiligheten vi hadde måtte vi selge med tap, så vi har enda 350000 i lån fra den + lån på ny leilighet.
Men vi er aldri blakke, og sparer på sparekonto hver måned.
Vi klarer oss veldig godt og betaler regninene etter hvert som de kommer inn.

Oi det var mye.. Huff da, sikkert ikke koselig. Som jente føler jeg vi må unne oss noe en gang i blant:))) hjelper mye å bare få kjøpt seg en topp ell noe:)) Her er det sambo som betaler regninger. Også betaler vi begge på huslånet.. Jeg sitter med ny bil som jeg selv betaler på. Likevel betaler jeg mindre enn han, samtidig syns vi den ordningen passer oss ettersom han tjener noen tusninger mer enn meg.. Jeg betaler jo mat og det dattern vår trenger..

ooooj det var mye... !  Det er den summen vi betaler når veiavgifter og den andre dritten kommer i mars...

Ohoi, det var heftig! Her betaler vi regninger fortløpende, hadde blitt skikkelig deppa om jeg måtte legge inn så mange samtidig!! Er skikkelig kjedelig å bruke penger på regninger 

å hjelpes!! så mange regninger har vi aldri hatt!! huff å huff...

47?! Har 5 faste regninger i mnd.. 4 når det ikke er strøm.. Telefon, forsikring, barnehage, treningssenteret.. Lånet tar sambo seg av :-)

Dette lukter den nesten unødvendig gjeld av :/ Vi har fast husleie,2x tlf (elsker fastpris <3) og nett hver måned, strøm annenhver måned (bruker så lite at den ligger på rundt 700) Betalt ned to pcer til 14k nesten ferdig, så da er det bare en sofa igjen til 13k. Hadde vi hatt et skikkelig madbudsjett (og jeg ikke var så vanskelig noen dager med å nekte å spise noe med mindre jeg VIRKELIG har lyst på det) hadde vi nok ikke ligget på mer enn 10 000 i utgifter pr måned. Nå har vi ikke bil, da, så der sparer vi jo forsåvidt en god del, men vi bor midt i sentrum (vi er urettferdig heldig med leien), begge jobber fem minutter unna med bybanen, så vi trenger ikke bil.

Samboeren min har aldri vært flink med penger, han har vokst opp med overflod, mens jeg har vokst opp i trange kår, arvet klær til jeg begynte på ungdomsskolen, levd på brød, makaroni og grøt i et par år da vi som familie på fem bodde i en 50 kvadrats toroms med mor på sofa og far på madrass på gulvet. Ofc vil jeg ikke at mitt barn skal oppleve noe lignende, så jeg jobber ræven av meg, jeg har slettet masse smågjeld til samboeren som bare har hengt over hodet på ham (for ett år siden fikk han låne 12k for å betale ned idiotregninger som bare hadde ligget, og sammenlagt de par siste månedene har jeg betalt ned ca 10k av andre ting så han skylder meg penger i stedetfor kommune og andre selskaper...).

Eneste gjelden jeg har nå er 20k av studielån, og jeg ligger allerede 3 år foran på betalingen til tross for at jeg ikke har betalt noe på over ett år :p Til å ikke ha noen særlig utdannelse å skryte av er jeg blitt et økonomisk vidunder :p

Back
Topp