Dette lukter den nesten unødvendig gjeld av :/ Vi har fast husleie,2x tlf (elsker fastpris <3) og nett hver måned, strøm annenhver måned (bruker så lite at den ligger på rundt 700) Betalt ned to pcer til 14k nesten ferdig, så da er det bare en sofa igjen til 13k. Hadde vi hatt et skikkelig madbudsjett (og jeg ikke var så vanskelig noen dager med å nekte å spise noe med mindre jeg VIRKELIG har lyst på det) hadde vi nok ikke ligget på mer enn 10 000 i utgifter pr måned. Nå har vi ikke bil, da, så der sparer vi jo forsåvidt en god del, men vi bor midt i sentrum (vi er urettferdig heldig med leien), begge jobber fem minutter unna med bybanen, så vi trenger ikke bil.
Samboeren min har aldri vært flink med penger, han har vokst opp med overflod, mens jeg har vokst opp i trange kår, arvet klær til jeg begynte på ungdomsskolen, levd på brød, makaroni og grøt i et par år da vi som familie på fem bodde i en 50 kvadrats toroms med mor på sofa og far på madrass på gulvet. Ofc vil jeg ikke at mitt barn skal oppleve noe lignende, så jeg jobber ræven av meg, jeg har slettet masse smågjeld til samboeren som bare har hengt over hodet på ham (for ett år siden fikk han låne 12k for å betale ned idiotregninger som bare hadde ligget, og sammenlagt de par siste månedene har jeg betalt ned ca 10k av andre ting så han skylder meg penger i stedetfor kommune og andre selskaper...).
Eneste gjelden jeg har nå er 20k av studielån, og jeg ligger allerede 3 år foran på betalingen til tross for at jeg ikke har betalt noe på over ett år :p Til å ikke ha noen særlig utdannelse å skryte av er jeg blitt et økonomisk vidunder :p