Regninger og konvolutter..

M3rl0t

Elsker forumet
Så noen av dere luksusfellen forrige uke? Om hun som hadde konvoluttangst? Hun hadde jo i bunn og grunn ikke så store økonomiske problemer, men regningene hopet seg opp pga at hun bare la de til side og ignorerte dem..

Noen her inne som sliter med det samme..?

Jeg har nettopp jobbet meg gjennom en liten regningsbunke her, og har funnet ut at jeg er nok en god næringskilde for inkassobyråene.. Jeg har nemlig konvoluttangst.. Hater å få post! Jeg har lagt ifra dårlig råd, og det er jo ikke det at jeg ikke kan betale regningene mine, men det knyter seg liksom i magen når det dukker opp noe i posten... På en annen side så føles det så helt fantastisk når alt er betalt, arkivert og ute av verden...

Nei egentlig ikke, men tror gubben har det...
.. men får det meste på avtalegiro eller nettgiro... så får svært lite post[:)]

Har mer angst for å henge etter med regningene [:D]

Blir mindre hvite konvolutter i posten når alt er betalt [:)]

ORIGINAL: TonjeJenta

Nei egentlig ikke, men tror gubben har det...
.. men får det meste på avtalegiro eller nettgiro... så får svært lite post[:)]

Avtalegiro og efaktura er gull verdt!

ORIGINAL: Lille Lu

Har mer angst for å henge etter med regningene [:D]

Blir mindre hvite konvolutter i posten når alt er betalt [:)]

Får det meste på efaktura og avtalegiro men de regningene som kommer i podten betaler vi fortløpende. Like greit å få de unna med en gang for de må jo betales før eller senere....

Skrekk og skrekk, får litt vondt i magen hver gang jeg ser regninger i posten, tenker nok litt tro om det er ei regning jeg har glemt å den har blitt kjempe stor at jeg ikke klarer å betale den, eller at regningen er stor i utgangspunktet...

heldigvis så legger jeg dem bare fra meg så tar sambo dem[:)] bruker ikke nettbanken min selv en gang, eller veldig skjeldent...

Jepp.. jeg hater å gå i postkassa, hater å åpne regningene - selv om jeg vet hvor mye de er på og sånt..
Så baller det seg på, bunken blir større og større, det blir verre og verre, og til slutt ligger jeg søvnløs om natten, plages om dagen og alt blir bare dritt.

Kan plutselig få et "lysglimt" der jeg endelig greier å åpne, og betale. Mannen måtte åpne her forrige dagen, han satt bare og uffa og akka seg over alt som var forfalt.. Mens han satt i telefon etterp, sprang jeg opp, betalte i rekordfart og sov veldig godt natta etterpå.

Vanskelig å forstå for de som ikke har det sånn, men det er ikke lett å komme ut av. Har prøvd i 10 år.

ORIGINAL: ¤Ida

Skrekk og skrekk, får litt vondt i magen hver gang jeg ser regninger i posten, tenker nok litt tro om det er ei regning jeg har glemt å den har blitt kjempe stor at jeg ikke klarer å betale den, eller at regningen er stor i utgangspunktet...

heldigvis så legger jeg dem bare fra meg så tar sambo dem[:)] bruker ikke nettbanken min selv en gang, eller veldig skjeldent...

Godt det ikke er bare meg.. Her tar sambo seg av det meste og.. Er bare noen små filleregninger jeg betaler.. Men de har en tendens til å doble seg på den tiden de godtgjør seg i haugen.. Bortkasta penger.. menmen..

Jeg hater ikke å få post men jeg misliker sterkt å åpne ting der jeg ikke vet om jeg liker det som jeg kan få vite. Regninger er et stort problem, men OGSÅ det å gå inn i nettbanken og finne saldoen. Jeg hadde store problemer med å sjekke karakterene mine på nett da jeg studerte for eksempel...

Såååå, regninger bør helst komme på avtalegiro, jeg liker ikke en gang nettgiro for de må jeg inn i nettbanken og aktivisere. [&:]

Men må jeg så må jeg... [:'(] jo mer jeg kan sette over til mannen jo bedre MEN det er jo ikke bra om jeg blir gammel og ikke har klart å følge med heller så jeg vil ikke gi fra meg alt...

Så og si alt er det fast trekk på så vi får lite i posten og det meste som kommer er kun fakturaen for at man skal kunne se hva som blir trekt..hadde hatt mer angst om jeg IKKE åpnet de [8D]

Back
Topp