Regning fra legen

Kaja.T

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Er det andre som har fått regning/måttet betale hos legen i forbindelse med svangerskapet? Jeg fikk regning i posten på 118 kr, men den er ikke spesifisert, så aner ikke hva det gjelder.

Kommer an på hva det er. Jeg måtte betale når jeg skulle ha legeattest til forskning, men da sa legen ifra før hun skrev den. Ellers betaler jeg ikke for noe.

Alt i forhold til svangerskap skal være dekket. Men hvis man også søker hjelp for andre ting f.eks influensa så kan det være man må betale. Men da har min lege pleid å sin fra i løp av timen. Ring dem og spør om de kan spesifisere hva du betaler for.

Syns det er en uting at de i det hele tatt kan sende en uspesifisert regning! Ville ringt og funnet ut hva de vil ha penger for ihvertfal

Hvis du er på UL tar de betalt for forbruksmateriell... Brukte legen ett eller annet utstyr? GU?

Måtte betale noe for blodprøver og sånt...tror det var på 115 kr..spurte dem bare om det...

Hvis du tar sånn glukosebelastningstest så må du betale for drikken. Jeg har ikke betalt for noe annet hos legen..

Jeg fikk og regning for litt siden, fikk faktisk to og enda jeg spurte før jeg dro derfra om jeg skulle betale og de sa nei. Ringte da ned til legekontoret og spurte igjen og de beklaget og sa det var skjedd en feil og jeg skulle ikke betale noe, hverken for timen, blodprøve eller sykemelding. En må hele tiden følge med, men ofre lettere å bare betale og bli ferdig med det. Tenker at jeg denne dagen "sparte" over 300 =)

Takk for svar alle sammen! Jeg får ringe å høre med legen i dag.

Hmmm, jeg fikk hele glukosebelastningen gratis pga svangerskap (inkludert drikke). Merkelig at det ikke er likt... Har ikke betalt noe for hverken blodprøver eller sykemeldinger...

Hmmm, jeg fikk hele glukosebelastningen gratis pga svangerskap (inkludert drikke). Merkelig at det ikke er likt... Har ikke betalt noe for hverken blodprøver eller sykemeldinger...
Fikk høre fra legen min at det er veldig forskjellig fra lege til lege. Alle må egentlig betale, men de fleste leger er greie og "gjemmer" kostnaden slik at vi slipper. Hun sa at en del leger som var veldig nøye på reglene, og gjerne nye leger som nettopp er utdannet, var veldig nøye på å ta betalt for det som skal betales :p

Fikk høre fra legen min at det er veldig forskjellig fra lege til lege. Alle må egentlig betale, men de fleste leger er greie og "gjemmer" kostnaden slik at vi slipper. Hun sa at en del leger som var veldig nøye på reglene, og gjerne nye leger som nettopp er utdannet, var veldig nøye på å ta betalt for det som skal betales :p

Jaja, får vel bare være glad for at jeg inntil videre har vært heldig da :-)

Her må jeg dra å kjøpe det sukkervannet til glukosebelastningen selv, på en helsebutikk her :p

Her må jeg dra å kjøpe det sukkervannet til glukosebelastningen selv, på en helsebutikk her :p
Hæ! Altså hørt om ganske mye rart men aldri at noen må ut å kjøpe den miksen der selv!
Tydelig store forskjeller rundtomkring!

Hæ! Altså hørt om ganske mye rart men aldri at noen må ut å kjøpe den miksen der selv!
Tydelig store forskjeller rundtomkring!
Haha, nei ikke sant :p Syntes det var rart selv, men de har tydeligvis ikke sånt liggende her. Er heldigvis ikke så langt til den helsebutikken da, men er litt rart ja ;)

Haha, nei ikke sant :p Syntes det var rart selv, men de har tydeligvis ikke sånt liggende her. Er heldigvis ikke så langt til den helsebutikken da, men er litt rart ja ;)
Godt det da om ikke annet.
Også at de har avtale med helsebutikk og ikke apotek :o
Vi får mange som skal ha ulike undersøkelser på sykehuset og får brev om hva de skal bruke før de kommer som må kjøpes hos oss, men alt som de behøver der får de jo også der :o

Godt det da om ikke annet.
Også at de har avtale med helsebutikk og ikke apotek :eek:
Vi får mange som skal ha ulike undersøkelser på sykehuset og får brev om hva de skal bruke før de kommer som må kjøpes hos oss, men alt som de behøver der får de jo også der :eek:
Jeg fikk høre at jeg uansett måtte ha betalt for det sukkervannet selv, så sikkert derfor de ikke tar seg bryet med å ha det liggende. Men litt kjipt var det å møte opp på legekontoret, for så å dra til den butikken og så dra tilbake til legekontoret igjen :p
Kommer til å kjøpe med sukkervann denne gangen, så slipper jeg den ekstra turen ;)

Back
Topp