Regning av uker..Noen som vet?

samaha27

Elsker forumet
I følge app her på bv da den går ut fra mens så er jeg 4+0 i dag, men jeg leste ett sted at om du husket den første dagen du testet pos så skulle man gå ti dager bak igjen så fant man ut den dagen befruktningen fant sted..Da jeg regner på den måten (som kan stemme i mitt tilfelle) så er jeg plutselig 4+3..Hmmmm.. Hva skal man tro på da tro?Bare glad jeg om jeg er tre dager mer enn jeg trodde
 
Det vanligste er å regne fra mens termin. Så om du har en normal syklus på 28 dager så skjer eggløsningen normalt på 14 dag. Det er det som er standar å regne ut ifra.
Jeg hadde syklus på 33 dager nå, det vet jeg fordi jeg testa etter eggløsning og fant den. Mensen skal alltid komme 14 dager etter eggløsningen. Så fra første dag i mensen til eggløsning kan være alt fra 7 dager til 40 dager og sikkert mer.

Sånn avansert regnemåte med å tulle att og frem fins der mange av, hva som er best er ikke godt å si. jeg regner ut ifra menstermin eller om man vet eggløsningen så er jo den helt sikker.
Du kan jo ikke bli gravid før eller etter eggløsningen har vært :)
 
Jeg også regner fra blødning, men kom bare over den regne måten der:p Får heller vente å høre hva legen tror og sier..Er jo snakk om bare tre dager i tilfelle så er ikke mye:)
 
Om jeg regner ut fra blødningsdag med 43 dagers syklus som sikkert er det jeg har hatt nå så får jeg termin 1desember 4+5 uker gravid , men om jeg regner ut fra når ca jeg tror jeg hadde el med cd på 43 så får jeg termin 9 desember som vil si at jeg er 3+5 uker gravid.

Jeg velger å gå, for den siste og jeg snakket med mannen det i går og han sa akkurat det jeg har sitti å tenkt atvdet er bedre å heller logge en uke eller 2 bak og heller bli flyttet frem ved ul så slipper jeg p bekymre meg om ikke enkelte syntomer dukker opp ved de ulike ukene i svangerskapet det er "normalt" at de kommer :) har mistet så mange ganger at jeg ikke har råd til bekymringer.
 
I følge app her på bv da den går ut fra mens så er jeg 4+0 i dag, men jeg leste ett sted at om du husket den første dagen du testet pos så skulle man gå ti dager bak igjen så fant man ut den dagen befruktningen fant sted..Da jeg regner på den måten (som kan stemme i mitt tilfelle) så er jeg plutselig 4+3..Hmmmm.. Hva skal man tro på da tro?Bare glad jeg om jeg er tre dager mer enn jeg trodde

Hm, men folk tester jo på totalt forskjellige dager og noen produserer jo også fortere HcG, mens andre senere.. Så den måten der kan vel ikke sies å være noen rikitg måte, selvom den gjerne kan stemme med akkurat deg nå etter din eggløsning og når du har testa :P

Jeg selv velger å gå etter første blødningsdag :) blir jo alltid korrigert, men det er jo bare snakk om noen dager uansett :)
 
I følge app her på bv da den går ut fra mens så er jeg 4+0 i dag, men jeg leste ett sted at om du husket den første dagen du testet pos så skulle man gå ti dager bak igjen så fant man ut den dagen befruktningen fant sted..Da jeg regner på den måten (som kan stemme i mitt tilfelle) så er jeg plutselig 4+3..Hmmmm.. Hva skal man tro på da tro?Bare glad jeg om jeg er tre dager mer enn jeg trodde

Det blir ikke helt rett å bare telle ti dager bak. Det er feks ikke alle som får positiv test 10 dager etter EL.

Det er greit å forholde seg til menstermin fram til ordinær ultralyd om en er usikker :)
 
Back
Topp