Regning av termin

tlb2

Betatt av forumet
Hei og hopp alle gravide! :)
Jeg mener å ha hørt at jordmor/lege regner termin utfra første dag av siste mens uansett om man er sikker på el- dagen.. Noen som vet om dette stemmer? Jeg har hatt kort lutealfase på bare 6-8 dager siden vi begynte å prøve, så skal jeg regne menstermin er jeg jo 1 uke lenger på vei enn det som stemmer..

Også lurer jeg på, når man skal bruke sånn terminkalkulator, med uregelmessige sykluser, setter dere en gjennomsnitt av siste sykluser i "sykluslengde"? :oops: regner med at ingen spørsmål er for dumme her inne :p

Ja jeg tror de gjør det. Superteit egentlig, for jeg hadde kjempesen EL denne gangen og vil ifølge mens termin være 2 uker lengre på vei!

Stemmer nok ikke med meg :p mens var en mnd forsinket pga el kom ikke.. så jeg fikk el en mnd etter jeg skulle :) tok mange tester i desember uten at el slo helt ut( sreken var en del svakere enn kontrollstreken) , og rundt 5-6-7 hadde jeg en del el slim. Tok en test å den ble super positiv :p så da vet jeg med sikkerhet at el var ca 6-7 :)
Jeg hadde vært over 9 uker på vei hadde det vært tilfelle å dessverre så er jeg ikke det :(

Siste mens var 22. des men jeg er 100% sikker jeg ikke ble gravid to uker etter det. Men vet de går etter det uansett så når legen spør kommer jeg til å si at siste mens var 29. desember...

Ja, gjør som MissHoney. Si at siste mens var 14 dager før du vet du hadde el. [emoji5]

Jeg er av den oppfatning at legen bare kan tro jeg er 3-4 dager lenger på vei enn det jeg er. Det gir meg tidligere ul, haha..
Også klarer jeg ikke å lyve, hehe.

Jeg er av den oppfatning at legen bare kan tro jeg er 3-4 dager lenger på vei enn det jeg er. Det gir meg tidligere ul, haha..
Også klarer jeg ikke å lyve, hehe.

Men det er så kjedelig å gå ut fra en dato i halve svangerskapet og så plutselig bli satt tilbake en uke;)

Back
Topp