regnes..

tigergirl

Forumet er livet
sprøyte behandling som assistert befruktning ?

skal nemlig starte på sprøyter til høsten, etter at rønken av mine eggledere er tatt..

så bar lurer om jeg da tilhører dette forummet?

ingen som vet

Kommer litt an på hvilke sprøyter du skal bruke da? Og hvorfor?
Om du har tette eggledere er d kanskje ivf du skal i gang med og bruke sprøyter for å modne egg? I såfall er d assistert befruktning [:)] Men vanskelig å svare bedre uten å hvite hva du skal bruke...
Lykke til iallefall[;)]

Hei du.. [:)] Jeg vet ikke helt jeg [8|] Men så lenge man må få hjelp så er det på en måte assistert spør du meg altså.
Og jeg hang jo her inne mens jeg gikk på pergo jeg da (via fertiltetsklinikken), men jeg følte meg liksom ikke hjemme noen plass og da valgte jeg å henge her med de beste snuppene [:D]

Pluss at jeg visste at vi kom til å måtte gå videre til IVF før eller siden [&:]

Her kommer fakta [:)]

Hva er assistert befruktning?
Assistert befruktning er en samlebetegnelse på flere medisinske metoder som brukes for å unnfange barn.

De mest brukte metodene:
- inseminasjon med sæd (AIH)
- prøverørsbehandling (IVF)
- mikroinjeksjon (ICSI)

Så er vel kanskje sånn som MsRose sier.. kommer litt ann på hva slags behandling du skal få [;)]

ORIGINAL: Lille Mille

Her kommer fakta [:)]

Hva er assistert befruktning?
Assistert befruktning er en samlebetegnelse på flere medisinske metoder som brukes for å unnfange barn.

De mest brukte metodene:
- inseminasjon med sæd (AIH)
- prøverørsbehandling (IVF)
- mikroinjeksjon (ICSI)

Så er vel kanskje sånn som MsRose sier.. kommer litt ann på hva slags behandling du skal få [;)]

Hei takk for oppklaring, de sprøytene jeg skal ta skal stimulere egget , skal første omgang ta seks sprøyter, men vet jo ikke helt hva de heter enda, siden jeg ikke skal starte opp før til høsten..  

ORIGINAL: MsRose

Kommer litt an på hvilke sprøyter du skal bruke da? Og hvorfor?
Om du har tette eggledere er d kanskje ivf du skal i gang med og bruke sprøyter for å modne egg? I såfall er d assistert befruktning [:)] Men vanskelig å svare bedre uten å hvite hva du skal bruke...
Lykke til iallefall[;)]

høres ut som det er dette jeg skal igjennom. Hun sa for å modne egg 

Blir spennende å se hva slags sprøyter osv du skal begynne på da [;)] Uansett så har du jo en spennende tid foran deg [;)]

Blir spennende å se hva slags sprøyter osv du skal begynne på da [;)] Uansett så har du jo en spennende tid foran deg [;)]

ja deilig at det skjer noe, begynner å bli lang tid nå, og kroppen min er ikke stabil, du ser jo syklusene mine nedentil, har vært prøver i 20 mnd tror jeg det blir, men har ikke hatt mange menstrasjoner.

men endten i år 2010 eller 2011 er jeg MAMMA. bare vet det :) 

Kjedelig med så lange sykluser [:'(] Uff.. har vært innom det jeg også! Men har du PCO(s)??

nei har ikke pco , er testet for det, men har problemer med stoffskiftet, men nå er det blitt stabilt siden februar bruker levaxin.

Jeg skjønner, jeg skjønner [;)] Får håpe det ordner seg iallefall, sånn at dere blir mamma og pappa snart [;)] Lykke til!

Jeg skjønner, jeg skjønner [;)] Får håpe det ordner seg iallefall, sånn at dere blir mamma og pappa snart [;)] Lykke til!

og lige så til Dere :) [:D][:)][;)] 

hei og velkomme inn her[;)]har gjort det samme som du skal gjør  tror jeg, gikk på sprøyter i 6 dager så inn på kontroll gyngologen satte da eggløysning sprøyta, så var det hjem og gjør det selv. kjempe masse lykke til. vi prøvde det før det ble icsi forsøk på oss..

ORIGINAL: t.t.h.

hei og velkomme inn her[;)]har gjort det samme som du skal gjør  tror jeg, gikk på sprøyter i 6 dager så inn på kontroll gyngologen satte da eggløysning sprøyta, så var det hjem og gjør det selv. kjempe masse lykke til. vi prøvde det før det ble icsi forsøk på oss..

Hei!

Dette er akkurat det samme som jeg skal igjennom. vi tenkte å prøve dette først, håper det hjelper ...

håper dere får babyen dere venter på masse lykke til

Back
Topp