Regner du 40+2 eller 40+3?

Billiie

Flørter med forumet
Sommerfuglene 2017
Hvordan regner dere foreløpig termin, følger dere 40+2 uker eller 40+3 uker?

Ser at Babyverden regner 40+3, men mener at fastlegene og jordmødrene regner 40+2. Det er i alle fall disse to svangerskapslengdene som er godkjent i Norge. Dvs at min foreløpige termin er en dag tidligere hvis jeg går etter 40+2 (som jeg mener at de fleste følger).

Jeg ble bare et stort spørsmålstegn her nå... Tenker at termin er litt unøyaktig så det er ikke så nøye for meg. Men la merke til at tickeren min regner meg til å være 3+6 idag, og bv til 4+2, så det er jo litt merkelig...

40+3 regnet jordmor til meg sist jeg gikk gravid, var forandringer :)
Så jeg regner 40+3 :)

40+3 som ved siste svangerskap:)

Har aldri tenkt på det. Bare glad hvis jeg kommer meg over prematurgrensa på 37 uker denne gangen. ;)

Regner med bv sin og ovia. De stemmer overens. Legen min satte to dager før, men tar bare termin som en indikator. Er jo få som føder på termin uansett ;)

Har aldri tenkt på det. Bare glad hvis jeg kommer meg over prematurgrensa på 37 uker denne gangen. ;)

HELT enig :) Fødte i uke 35+3 sist, så hvis jeg klarer å komme meg over uke 37 denne gangen er jeg storfornøyd :) Var heldigvis ikke store problemer, annet enn gulsot som var litt vrien å få bort.. Men tenk om jeg går over termin? Haha, da er jeg gravid over en mnd lenger enn sist.... hahah

Jeg regner 40+2.

Norske sykehus varierer. For eksempel bruker Ullevål 40+0, Rikshospitalet 40+2 (fascinerende siden de to liksom skal være ett sykehus) og Drammen 40+3...

Jeg er ikke så nøye på det. Har termin 14-16. juni. Er jo uansett ultralyden som bestemmer termin, altså hva man skal si til nav.

HELT enig :) Fødte i uke 35+3 sist, så hvis jeg klarer å komme meg over uke 37 denne gangen er jeg storfornøyd :) Var heldigvis ikke store problemer, annet enn gulsot som var litt vrien å få bort.. Men tenk om jeg går over termin? Haha, da er jeg gravid over en mnd lenger enn sist.... hahah
En uke tidligere enn meg, da. Jeg fødte 36+4, så rakk akkurat ikke prematurgrensa. :P Jeg var forberedt på å føde før, siden nesten alle i familien min har født i god tid før termin, men jeg var fast bestemt på å komme over grensa. Så da fødselen satte igang to dager før, fikk jeg helt sjokk og ville vel ikke helt innse det før jeg MÅTTE! :P Så denne gangen er jeg forberedt på alt, hehe. Ikke at det hadde fryktelig mye å si for veslas del. Hadde bittelitt gulsot, men det forsvant av seg selv. Hun var ikke superliten heller, veide nesten 3kg og var ca. 48 cm lang. :) Er vel egentlig glad for at hun kom før, da. Hun lå i seteleie og ble født med hofta ute av ledd, så hadde hofteleddsdysplasi og måtte ligge i pute i 11 uker. Hadde hun kommet senere kan det hende at det ville vært mer alvorlig.

40+3

Har reknet 40+2 i de andre svangerskapene, usikker på hva jordmor og lege rekner nå. Må jo følge deres termin :-)

40+2 her. Spurte jm på kontroll i dag om ka som var vanlig. Ho skjønte ingenting når eg sa at dei teller 40+3 andre plasser, hehe ;)

Jeg regner 40+2.

Norske sykehus varierer. For eksempel bruker Ullevål 40+0, Rikshospitalet 40+2 (fascinerende siden de to liksom skal være ett sykehus) og Drammen 40+3...

Ullevål bruker 40+2 de og :)

Så langt har jeg ikke tenkt enda.

Tviler uansett på at jeg får gå helt til termin pga. risikosvangerskap. Har hvertfall ikke fått lov til de med de to andre.

Ullevål bruker 40+2 de og :)
Da har de endret for de brukte 40+0 da jeg gikk gravid med foreløpig minste min og ei venninne hadde termin to dager før meg.

Back
Topp