Regne ut termindato

J88G86

Forelsket i forumet
Er det best å bruke 1. Dag i siste mens eller el-dagen?
Jeg har prøvd å regne med begge delen og får veldig forskjellig dato.
Den første gir 2. September og den andre gir 11. September.
 
Ja, regn to uker før el-dagen, som 0+0, om det er noe som heter det :p Om du vet når du hadde el, er det mer riktig til å beregne termin.
Har du prøvd terminkalkulator hvor du kan beregne utifra unnfangelse? Det blir jo fra el-datoen ;) Og nå vet jeg ikke om det er din første, men alle andre land i verden (?) bruker 40+0 til termin, mens Norge bruker 40+3 (eller 40+2 noen steder). Så greit å bruke norsk kalkulator, om man vil ha en mer riktig dato å gå ut i fra ;)
Her er babyverdens: http://www.babyverden.no/Verktoy/Terminkalkulator/
 
Ville regnet termin fra første mensdag, det er denne legene regner fra.
 
Jeg har brukt babyverden sin kalkulator. 1. Mensdag sier 2. September. El kom på CD 18 og da blir termin 11. September hvis jeg bruker den.
 
Jeg har brukt babyverden sin kalkulator. 1. Mensdag sier 2. September. El kom på CD 18 og da blir termin 11. September hvis jeg bruker den.
Det blir mest riktig å bruke EL dag. Hvis ikke blir du uansett satt tilbake på UL. Det som teller er embryos/fosterets alder.
 
Jeg har lang syklus så det blir feil her å regne fra mens. Fra el derimot er det ganske dead on 14 dager til ikm, så jeg regner derfra da jeg vet barnet ikke ble unnfanget før el.
 
Er det best å bruke 1. Dag i siste mens eller el-dagen?
Jeg har prøvd å regne med begge delen og får veldig forskjellig dato.
Den første gir 2. September og den andre gir 11. September.
Men den 11. septemper? Når hadde du el, og hvor mange dpo skal du være i dag? Når jeg bruker babyverdens kalkulator får jeg opp at el må ha vært omkring 16. desember, og det er jo bare en uke siden. Altså du er 7 dpo, og det er jo veldig tidlig å få positiv test.. Tenker du må ha skrevet inn noe feil???
 
Men den 11. septemper? Når hadde du el, og hvor mange dpo skal du være i dag? Når jeg bruker babyverdens kalkulator får jeg opp at el må ha vært omkring 16. desember, og det er jo bare en uke siden. Altså du er 7 dpo, og det er jo veldig tidlig å få positiv test.. Tenker du må ha skrevet inn noe feil???
1. Mensdag var 24 november og el var 11 desember.
Brukte kalkulatoren på nytt nå.
Ved bruk av 1. Mensdag blir det 2 sept. Og ved el blir det 6 sept.
Skrev inn 27 dager sykluslengde. Har hatt veldig kort lutealfase.
Jeg er 12 DPO i dag.
 
1. Mensdag var 24 november og el var 11 desember.
Brukte kalkulatoren på nytt nå.
Ved bruk av 1. Mensdag blir det 2 sept. Og ved el blir det 6 sept.
Det hørtes litt mer riktig ut, med tanke på at septemberforumet nettopp er tatt i bruk. Syntes du ville få ganske sen termin om det var 11 september ;)
 
Det hørtes litt mer riktig ut, med tanke på at septemberforumet nettopp er tatt i bruk. Syntes du ville få ganske sen termin om det var 11 september ;)

Hehe ja, takk for at du gjorde meg oppmerksom på at det var noe som skurret :)
 
Jeg hadde min første mensdag 23 sept, og el 6 des. Regnet utfra mens dato og fikk 2 sept, mens jeg fikk 1 sept fra el datoen. Hva er riktig?
 
Jeg hadde min første mensdag 23 sept, og el 6 des. Regnet utfra mens dato og fikk 2 sept, mens jeg fikk 1 sept fra el datoen. Hva er riktig?

Det er bare 1 dag forskjell så her kan du jo nesten bare velge tenker jeg.
Hvis man vet med sikkerhet at el var en spesiell dato så er vel det mest riktig, men tror leger regner fra første Mensdag.
 
Back
Topp