Regne uker...

MrsDumbledore

Lille spire <3
Novemberskattene 2014 <3
Tidlig UL viste at jeg nå er akkurat 9 uker på tirsdag. Men i følge min siste mens så er jeg da 11 uker i morgen. Hvem skal man gå etter? Vil jo vite hva som er "riktig" ut ifra når jeg skaø fortelle til folk osv... huff, blir så forvirra! :p takk for svar!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Og jeg følger menstermin :) Da jeg var på tidlig ul ved 8+0 målte legen først fosteret til 7+0, før han flytta litt på sensoren og målte til 7+6. Tror det fort blir litt unøyaktig når fosteret er så lite. Dermed følger jeg menstermin fram til ordinær ul.

Tror dette er individuelt hva folk følger.

Vel, når testa du positivt? Hvis du testa positivt rundt 4uker på menstermin så sier det seg selv at ul må ha vært feil :p da befruktningen angivelig skal ha skjedd da etter ultermin. Men det er stoore forskjeller på et 9 uker og et 11 uker gammelt foster . I str er det snakk om gjerne 2cm (de vokser utrolig raskt i begynnelsen) pluss at et 11 uker gammelt foster så å si er en ferdig baby og bare skal vokse å gro, mens et 9uker bare har knopper til armer og ben :p så jeg tenker det skal godt gjøres av en erfaren ul-person å ta så feil. Men nå kan det jo ha vært et gammelt ul apperat el noe? Hva føler du selv? Tror jeg ville gått etter hva du selv mener stemmer :)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3

Vel, når testa du positivt? Hvis du testa positivt rundt 4uker på menstermin så sier det seg selv at ul må ha vært feil :p da befruktningen angivelig skal ha skjedd da etter ultermin. Men det er stoore forskjeller på et 9 uker og et 11 uker gammelt foster . I str er det snakk om gjerne 2cm (de vokser utrolig raskt i begynnelsen) pluss at et 11 uker gammelt foster så å si er en ferdig baby og bare skal vokse å gro, mens et 9uker bare har knopper til armer og ben :p så jeg tenker det skal godt gjøres av en erfaren ul-person å ta så feil. Men nå kan det jo ha vært et gammelt ul apperat el noe? Hva føler du selv? Tror jeg ville gått etter hva du selv mener stemmer :)

Da jeg var på første UL var jeg bare 6uker på vei(trodde selv 7 uker), så ble satt tilbake 1 uke. Jeg testa positivt 19mars og hadde sist mens 17feb. Nå har jeg veldig uregelmessig mens da... Men skal på UL nå på onsdag, så får se da :) Ville bare se hva dere regner ut fra :)

Tingen er at med menstermin er det novemberbaby, mens med første UL i uke 6 så er det desemberbaby ;p ikke at det har så betydning mtp selve terminen og fødselen, men vil jo vite hvilken uke jeg er i mtp den fantastiske uke 12.

Da jeg var på første UL var jeg bare 6uker på vei(trodde selv 7 uker), så ble satt tilbake 1 uke. Jeg testa positivt 19mars og hadde sist mens 17feb. Nå har jeg veldig uregelmessig mens da... Men skal på UL nå på onsdag, så får se da :) Ville bare se hva dere regner ut fra :)
Åh, jeg skjønner ikke helt. Min siste mens var 19.feb, og jeg testa også positivt 19.mars. Men jeg flytta meg selv to dager tilbake med tanke på noen smerter jeg hadde som jeg mistenker er el på et senere tidspunkt. Men da betyr det at hvis din syklus var "normal" så vil du være 4 dager lenger på vei enn meg, som da vil si 10uker idag? Men hvis du skal på ul om 2 dager så finner du jo ut av det da uansett :) nå begynner det jo å bli litt større, slik at det blir enklere å måle! Tror det er stor sannsynlighet at de målte feil når du var 7(6) uker, det er jo så lite:) så mye mulig din termin stemmer ! Blir spennende uansett å høre etter ul'en din! Masse lykke til på onsdag :)

Siden jeg vet når eggløsningen var vet jeg mer nøyaktig spirens alder og går ut i fra det og regner med at ordinær ultralyd vil vise stort sett det samme.
Hvis ikke ville jeg går for menstermin til ordinær ul fordi fostret vokser i rykk og napp og tidlige målinger vil kunne gi forskjellige resultater.

Siden jeg vet når eggløsningen var vet jeg mer nøyaktig spirens alder og går ut i fra det og regner med at ordinær ultralyd vil vise stort sett det samme.
Hvis ikke ville jeg går for menstermin til ordinær ul fordi fostret vokser i rykk og napp og tidlige målinger vil kunne gi forskjellige resultater.
Da er jeg faktisk 10+2 idag og det blir novemberbarn! Weheey! :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp