Regne termin

Junibaby1687

Betatt av forumet
Gresskarfrøene2023
Hei! dere som har brukt eggeløsningstest for å se når dere hadde eggeløsning og blitt gravide, hvordan regner dere termin?
hvis jeg regner fra første dag i siste menstruasjon så er min termin 1.1.23, men om jeg tar dagen jeg fikk positiv eggløsningstest, eller dagen etter (hadde samleie begge dager) så får jeg termin henholdsvis 29 og 30.12.
Hva ville dere brukt? Forholdt dere til menstruasjonsdato?

Jeg har menstermin 6 januar. Men hvis jeg regner termin ut fra eggløsning har jeg termin 4 januar. Men frem til TUL forholder jeg meg til menstermin, det er jo det de kommer til å gjøre på svangerskapskontrollene.

Jeg fant en nettside, hvor jeg kunne velge begge alterantivene (hver for seg) og fikk 2. januar på begge.

Hei! dere som har brukt eggeløsningstest for å se når dere hadde eggeløsning og blitt gravide, hvordan regner dere termin?
hvis jeg regner fra første dag i siste menstruasjon så er min termin 1.1.23, men om jeg tar dagen jeg fikk positiv eggløsningstest, eller dagen etter (hadde samleie begge dager) så får jeg termin henholdsvis 29 og 30.12.
Hva ville dere brukt? Forholdt dere til menstruasjonsdato?
Når du regner må du også sette inn hvor mange dagers syklus du har, får du samme termin da? :)

Ja, var det jeg gjorde.
Men på andre apper får jeg en annen menstermin, så da er det nok fordi jeg ikke får endret antall dager.

Det var babyverden sin nettside jeg brukte.
Men det står "beregn fra unnfangelse", og da skrev jeg den dagen jeg hadde eggløsning. Men skjedde jo ikke nødvendigvis akkurat den dagen.

Bruker menstermin. Hadde to dager med positive eggløsningstester, og man kan jo ikke vite hvilken av dagene, om noen av de. Så forholder meg til menstermin fram til OUL. :)

Bruker menstermin. Hadde to dager med positive eggløsningstester, og man kan jo ikke vite hvilken av dagene, om noen av de. Så forholder meg til menstermin fram til OUL. :)
Jeg har lært at når man får positiv EL-test så skal man slutte å teste. At det er den første som teller.

Jeg har vanligvis eggløsning på dag 11-12, men denne gangen lot den vente på seg til dag 14, så da blir menstermin og el-termin lik :)

Forrige gang jeg var gravid hadde jeg litt ustabil syklus, men visste når jeg hadde eggløsning, så da tok jeg utgangspunkt i el-termin frem til oul!

Jeg har lært at når man får positiv EL-test så skal man slutte å teste. At det er den første som teller.

Åh? Jeg mener jeg har lest at EL tester slår ut på de 4 mest fruktbare dagene. Altså noen dager i forveien. Men da har jeg isåfall samme termin, for den slo ut to dager. På dagen 14 dager etter, også påfølgende dag :)

Åh? Jeg mener jeg har lest at EL tester slår ut på de 4 mest fruktbare dagene. Altså noen dager i forveien. Men da har jeg isåfall samme termin, for den slo ut to dager. På dagen 14 dager etter, også påfølgende dag :)
Det skal også sies at EL-tester bare er positive om teststreken er tydligere enn kontrollstreken. Og at egget slippes med en gang nivåene blir høye nok, men så kan de fortsette å være høye noen dager etterpå.
Men det er mulig det er forskjell på testene (her er det snakk om strimmeltester), samt at det finnes jo noen unntak. Rakk noen uker i en "vil bli gravid"-gruppe på FB, så lærte litt der.

Det skal også sies at EL-tester bare er positive om teststreken er tydligere enn kontrollstreken. Og at egget slippes med en gang nivåene blir høye nok, men så kan de fortsette å være høye noen dager etterpå.
Men det er mulig det er forskjell på testene (her er det snakk om strimmeltester), samt at det finnes jo noen unntak. Rakk noen uker i en "vil bli gravid"-gruppe på FB, så lærte litt der.

Ja det vet jeg, er strimler jeg har brukt. Men da har jeg nok ikke bomma rått på termin. Og det kan stemme det altså, for min ble positiv den dagen jeg skulle ha EL, var positiv dagen etter også, og negativ igjen dagen etter det.

Hos med nytter det ikke å regne termin fra første blødningsdag da jeg har PCOS og Har veldig lange og uregelmessige sykluser så har ingen ide hvor lang syklus jeg hadde denne mnd.

Jeg tok en digital CB på søndag som viste 2-3 så kom fram til at unnfangelse mest sansynelig var 16 April, så jeg har regnet termin ut i fra denne datoen:smiley-ashamed004

Back
Topp