Regndusj

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Vi har akkurat kjøpt oss en finfin leilighet i firmannsbolig. Vi er stort sett fornøyd med badet, men det er en ting jeg vil ha, og det er regndusj!
Er det noen som har fått innstallert det? Jeg kan ikke skjønne at det skal være såååå dyrt, er jo "bare" en dings til å sette på blandebatteriet, eller hva?

Jeg vet ikke :P

Men noen som vet hva det evt vil koste?

Noe slikt som dette:

443052-8-1287690802220.jpg

Hvis du har vanlig dusj er vel uttaket på blandebatteriet nedover (???), så da må du skifte batteriet også. Vi valgte noe lignende da vi bygde hus for 2,5 år siden, gikk for en forholdsvis rimelig variant , så tror selve greia med batteri og hånddusj kosta ca 7000,- (sikkert mulig å få de enda billigere, fra 4500,- kanksje???? , men aner ikke hvordan det påvirker kvaliteten). Og så kommer selvfølgelig montering i tillegg...... :-)

Vi har gått for en hånddusj som ligner en slik regndusj. Altså er hånddusjen stor med regndusj stråle (og andre stråler da). kanskje enklere og billigere å skifte ut den dere har til noe lignende? Vår er slik, fra grohe. :)
ImageUploadedByBV Forum1409635447.529431.jpg

Nå savnet jeg plutselig gamle dusjen min :) Troperegn og steam... Det er jammen prisen for å flytte :p

Kan man ikke montere slikt selv?
Om du bare skifter ut dusjhodet kan du vel gjøre det selv.... om du må skifte batteri ville i alle fall jeg brukt rørlegger. Vet ikke hvordan reglene er på slikt jeg, om du har lov til å gjøre det selv, men er i alle fall ingen garantier som gjelder om man ikke bruker rørlegger og vannskade kan jo fort bli dyrt, så jeg hadde heller kosta på meg rørleggeren..... :-p

Vi har gått for en hånddusj som ligner en slik regndusj. Altså er hånddusjen stor med regndusj stråle (og andre stråler da). kanskje enklere og billigere å skifte ut den dere har til noe lignende? Vår er slik, fra grohe. :)
Vis vedlegget 75454

Jeg skal ha både hånddusj og regndusj i ett, slik at jeg kan bytte mellom dem :)

Om du bare skifter ut dusjhodet kan du vel gjøre det selv.... om du må skifte batteri ville i alle fall jeg brukt rørlegger. Vet ikke hvordan reglene er på slikt jeg, om du har lov til å gjøre det selv, men er i alle fall ingen garantier som gjelder om man ikke bruker rørlegger og vannskade kan jo fort bli dyrt, så jeg hadde heller kosta på meg rørleggeren..... :p

Hmmm.. Vi bare skrudde av det gamle, smurte med noe tettegreie, satte på nye pakninger og så nye blandebatteriet. For blandebatteriet er jo utenpå veggen på en måte.. Hjelp jeg håper ikke det er ulovlig altså :P

Vårt fungerer veldig fint til begge deler. Er knapp for å endre stråle, så blir omtrent det samme som å skifte fra hånddusj til regndusj.

Vi har ihvertfall hatt rørlegger for å sette opp batteri. Iom det kobles på rør og må brukes silikon rundt.

Back
Topp