Regnbue babyen

Humøret er ikke helt på topp i kveld.. Thomas er sliten etter flyttingen og er lagt i lukket kuvøse. Han har hatt noen puls fall og metningsfall. Tidligere i dag brukte han mye krefter på å spise og titte rundt seg og prioriterte ikke å holde på varmen, derfor er han lagt i kuvøse. Har fått så mye melk at de nå må fryse det. Pumpe må jeg uansett gjøre for jeg får vondt ellers.
Hadde virkelig ønsket å treffe storesøster i dag. Savner henne så mye at det gjør vondt. Mye følelser strømmer på nå som jeg begynner å lande. Men det er godt å gråte litt. Det har vært noen kaotiske dager så det skal bli godt når det roer seg litt :)
 
Humøret er ikke helt på topp i kveld.. Thomas er sliten etter flyttingen og er lagt i lukket kuvøse. Han har hatt noen puls fall og metningsfall. Tidligere i dag brukte han mye krefter på å spise og titte rundt seg og prioriterte ikke å holde på varmen, derfor er han lagt i kuvøse. Har fått så mye melk at de nå må fryse det. Pumpe må jeg uansett gjøre for jeg får vondt ellers.
Hadde virkelig ønsket å treffe storesøster i dag. Savner henne så mye at det gjør vondt. Mye følelser strømmer på nå som jeg begynner å lande. Men det er godt å gråte litt. Det har vært noen kaotiske dager så det skal bli godt når det roer seg litt :)
Det er fullt lov å ha tyngre dager. Flytting tar på dere alle sammen. Og komme 'hjem' uten å få sett storesøster er forståelig tungt. Men nå er dere der. Det er siste skanse før dere kan flytte helt hjem. Nå skal dere bare bli sterkere der dere er. Storesøster og mannen kan komme på hyppig besøk:) hvil dere godt i natt så håper jeg storesøster er frisk i morra så hele familien kan gjenforenes.
 
Det er fullt lov å ha tyngre dager. Flytting tar på dere alle sammen. Og komme 'hjem' uten å få sett storesøster er forståelig tungt. Men nå er dere der. Det er siste skanse før dere kan flytte helt hjem. Nå skal dere bare bli sterkere der dere er. Storesøster og mannen kan komme på hyppig besøk:) hvil dere godt i natt så håper jeg storesøster er frisk i morra så hele familien kan gjenforenes.
 
Bra start på dagen :) Han har den siste timen vært uten cpap og har heller ikke behov for det sånn som han er nå. Jeg sitter (ligger faktisk siden de trillet inn en seng for meg) hud mot hud og har også fått pumpet masse. For mye faktisk. Har sagt de får gjøre det de må med det for jeg må uansett få det ut for å ikke ha vondt.
Storesøster har fortsatt feber så pappa må være hjemme i dag også men det er uansett en lettere dag for oss alle fire :)
 
Bra start på dagen :) Han har den siste timen vært uten cpap og har heller ikke behov for det sånn som han er nå. Jeg sitter (ligger faktisk siden de trillet inn en seng for meg) hud mot hud og har også fått pumpet masse. For mye faktisk. Har sagt de får gjøre det de må med det for jeg må uansett få det ut for å ikke ha vondt.
Storesøster har fortsatt feber så pappa må være hjemme i dag også men det er uansett en lettere dag for oss alle fire :)
Kan du donere overskuddsmelka til andre premature? Godt dagen i dag er bedre:)
 
Kan du donere overskuddsmelka til andre premature? Godt dagen i dag er bedre:)
Pga bt medisinene jeg har stått på tror jeg ikke jeg kan. Blir ikke godkjent som donor melk. Synn for jeg har foreløbig mye mer enn han trenger. Kansje jeg skal få gubben til å fryse ned hjemme...
 
Frys med hjemme, i verste fall kan det brukes i badevannet :)
 
Frys med hjemme, i verste fall kan det brukes i badevannet :)

Ja det går jo. :)
Er hjemme i kveld/natt. Klarte ikke være borte fra storesøster mer så pappa er på sykehuset og jeg hjemme. Tårene trilla da jeg hentet henne i bhg og vi har kost oss masse i hele kveld. Har ikke sett henne på en uke, som er det lengste jeg har vært borte fra henne.
Fikk med utstyr hjem til pumping og sa at det kunne like gjerne fryses hjemme.
Thomas sin vekt har snudd og er på vei opp igjen i dag. Gikk ned ca 200g fra fødsel og er nå ca 1400g. Så nå går det bare en vei :)
Det var nok veldig godt for pappa å kunne sitte med han i dag siden han har vært borte siden lørdag -vi har jo vært på Elverum før og de sa til gubben at jeg hadde fått navnet 'kenguru mamman' etter sist. En ting er sikkert, det å ligge hud til hud gjør hverfall ingen skade.. I går satt jeg tillsammen 10 timer og leste bøker.

Og i dag har vi vist også kjøpt oss ny bil :p En helt ny outlander hybrid 2017 modell. Kjekt med ny bil ;)
 
Last edited:
Tenk at det er allerede gått en uke siden han ble født!!! Eller om 45min er det gått en uke ;)
I dag fikk storesøster også hilst på. Det var veldig kort siden barn under 5 skal egentlig ikke være her under rs sesongene. Så neste gang de sees er når vi får rom perm om noen uker :)
I dag har han ligget uten cpap så og si i hele dag. Kun de få timene han var i kuvøsen fikk han cpap ellers har han vært ute på en av oss i hele dag.
Storesøster fikk også vite at Thomas ville hun skulle få en liten gave og at hun da kunne velge noe fra leketøysbutikken. En 3åring med frie tøyler var kaos Hehe. Men hun endte opp med en blinkende Regnbue barbie og er veldig fornøyd. Mens pappa satt med Thomas dro vi ut og spiste og koste oss. Nå har har pappa og storesøster dratt hjem og jeg ligger og koser meg med lillegutt :)
 
Tenk at det er allerede gått en uke siden han ble født!!! Eller om 45min er det gått en uke ;)
I dag fikk storesøster også hilst på. Det var veldig kort siden barn under 5 skal egentlig ikke være her under rs sesongene. Så neste gang de sees er når vi får rom perm om noen uker :)
I dag har han ligget uten cpap så og si i hele dag. Kun de få timene han var i kuvøsen fikk han cpap ellers har han vært ute på en av oss i hele dag.
Storesøster fikk også vite at Thomas ville hun skulle få en liten gave og at hun da kunne velge noe fra leketøysbutikken. En 3åring med frie tøyler var kaos Hehe. Men hun endte opp med en blinkende Regnbue barbie og er veldig fornøyd. Mens pappa satt med Thomas dro vi ut og spiste og koste oss. Nå har har pappa og storesøster dratt hjem og jeg ligger og koser meg med lillegutt :)
Tiden går så fort! Så fantastisk å høre at han er så sterk, og at du har fått tid med storesøster [emoji173]
 
Og der var han fri for cpap!! :D Neste blir å lære å regulere temperaturen selv så han kan ligge i seng. Og til slutt så er det mating. Han må klare å suge, svelge og huske å puste ;) Det er ikke så enkelt for disse små <3
 
Og der var han fri for cpap!! :D Neste blir å lære å regulere temperaturen selv så han kan ligge i seng. Og til slutt så er det mating. Han må klare å suge, svelge og huske å puste ;) Det er ikke så enkelt for disse små <3
For en tøffing du har fått! [emoji173] ikke verst det der altså.. Veldig moro å lese hvordan det går med dere. Legger han på seg?
 
For en tøffing du har fått! [emoji173] ikke verst det der altså.. Veldig moro å lese hvordan det går med dere. Legger han på seg?
Ja i dag er han 1510g. I går var han 1480g. I mårra har han nok tatt igjen fødselsvekten på 1556g :) Han gikk ned til 1200g ca. Så det går bare en vei :)
 
_20170204_170552.JPG
Her på neo er det de små tingene som er store :) Som jeg tippa i går så har han tatt igjen fødselsvekten sin :) Han har også endelig fått tatt ett bad. Noe som virkelig trengtes for han lukta ikke godt :p (han har selvfølgelig fått vask hver morgen men han lukta fortsatt tåfis ;))
Det er også ett år siden i dag at jeg mistet den andre tvillingen. Men det at jeg har en perfekt liten gutt sovende på brystet gjør at det ikke kjennes så vondt ut❤
_20170204_204127.JPG
 
Last edited:
Vis vedlegget 218023
Her på neo er det de små tingene som er store :) Som jeg tippa i går så har han tatt igjen fødselsvekten sin :) Han har også endelig fått tatt ett bad. Noe som virkelig trengtes for han lukta ikke godt [emoji14] (han har selvfølgelig fått vask hver morgen men han lukta fortsatt tåfis ;))
Det er også ett år siden i dag at jeg mistet den andre tvillingen. Men det at jeg har en perfekt liten gutt sovende på brystet gjør at det ikke kjennes så vondt ut[emoji173]
Vis vedlegget 218053
Fineste [emoji173]
 
Back
Topp