Regnbue babyen

Det siste døgnet eskalerte trykket, men det hadde en forklaring. Jeg har lenge slitt med bihulene og i går ettermiddag ble de skikkelig vonde. Helt grusomt vonde. Trykket lå på 160/100 på manuell måler og 172/113 på automatisk. (Utrolig at det viser så stor forskjell!!!)
Uansett så måtte disse smertene gjøres noe med annet enn å bare gi smertestillende.
Kom inn til spesialist hos ØNH i dag og han fant ut med en gang at jeg hadde akutt bihulebettenelse. Han tok å stakk hull fra neseveggen og inn i bihulen på høyre side for så å skylle ut masse verk med saltvann. Au au au!!! Skal ta venstre siden i morgen og er satt på antibiotika. Det er fortsatt fryktelig vondt men bihulen er åpen. Ikke så rart at man blir sår av å få piercing inni nesa[emoji12] Gruer meg til runde to i morgen men håper at de verste smertene nå er over[emoji4]
Ny PI måling ble tatt og den var litt bedre enn sist så legen var fornøyd med det. Han tok vekst måling også men siden jeg ikke har hørt noe mer så regner jeg med den også var som den skulle.
Alle ctg målingene er fine, har to stk hver dag og hjertet slår mellom 120-150. Masse liv er det også under målingene. Vet ikke om jeg får dratt hjem i morgen eller onsdag, legen sa at de ikke hadde noe hastverk ,ed å få leg ut. Tenker jeg blir frem til trykket oppfører seg igjen.
Tenk om trykket kun har tullet de siste ukene pga bihulene, da er det jo ikke umulig at jeg får gått mye lengre!! :) Men vi får vente med å juble og se, men da er det jo litt håp :)
 
Mulig det er dette som skaper store problemer for meg da. For det er den stillingen eg ble vist på sykehuset. Så snart eg legger han til på denne måten protesterer han veldig. Også tvillingstilling for eg problemer med...
Har fått han til å ta tak nå noen ganger med "standard" metoden hvor han hviler hodet på min arm. Da slapper han mer av i kroppen.
Forsøk å se om det eventuelt kan hjelpe :) Jeg slet selv med dette.
Det siste døgnet eskalerte trykket, men det hadde en forklaring. Jeg har lenge slitt med bihulene og i går ettermiddag ble de skikkelig vonde. Helt grusomt vonde. Trykket lå på 160/100 på manuell måler og 172/113 på automatisk. (Utrolig at det viser så stor forskjell!!!)
Uansett så måtte disse smertene gjøres noe med annet enn å bare gi smertestillende.
Kom inn til spesialist hos ØNH i dag og han fant ut med en gang at jeg hadde akutt bihulebettenelse. Han tok å stakk hull fra neseveggen og inn i bihulen på høyre side for så å skylle ut masse verk med saltvann. Au au au!!! Skal ta venstre siden i morgen og er satt på antibiotika. Det er fortsatt fryktelig vondt men bihulen er åpen. Ikke så rart at man blir sår av å få piercing inni nesa[emoji12] Gruer meg til runde to i morgen men håper at de verste smertene nå er over[emoji4]
Ny PI måling ble tatt og den var litt bedre enn sist så legen var fornøyd med det. Han tok vekst måling også men siden jeg ikke har hørt noe mer så regner jeg med den også var som den skulle.
Alle ctg målingene er fine, har to stk hver dag og hjertet slår mellom 120-150. Masse liv er det også under målingene. Vet ikke om jeg får dratt hjem i morgen eller onsdag, legen sa at de ikke hadde noe hastverk ,ed å få leg ut. Tenker jeg blir frem til trykket oppfører seg igjen.
Tenk om trykket kun har tullet de siste ukene pga bihulene, da er det jo ikke umulig at jeg får gått mye lengre!! :) Men vi får vente med å juble og se, men da er det jo litt håp :)
Håper så inderlig at dette kan løse litt av utfordringene du har hatt! Det høres jo helt forferdelig ut å stikke hull oppi nesa, grøss. Tøff er du :-D Men har hodepinen din blitt bedre etter de fikk tømt litt? Så godt at PI målingen er bedre :) Får håpe lille vokser fint også! Litt av et svangerskap du har... Håper det blir noen positive dager [emoji173]
 
Forsøk å se om det eventuelt kan hjelpe :) Jeg slet selv med dette.

Håper så inderlig at dette kan løse litt av utfordringene du har hatt! Det høres jo helt forferdelig ut å stikke hull oppi nesa, grøss. Tøff er du :-D Men har hodepinen din blitt bedre etter de fikk tømt litt? Så godt at PI målingen er bedre :) Får håpe lille vokser fint også! Litt av et svangerskap du har... Håper det blir noen positive dager [emoji173]

Hehe ja oppi det hele så er det ett bedre svangerskap enn sist :p Jeg har fortsatt vondt men det er mest fordi jeg er øm etter skyllingen. Gleder meg til andre side er tart og jeg kun trenger å tenke på P få det bedre :)
 
Hehe ja oppi det hele så er det ett bedre svangerskap enn sist [emoji14] Jeg har fortsatt vondt men det er mest fordi jeg er øm etter skyllingen. Gleder meg til andre side er tart og jeg kun trenger å tenke på P få det bedre :)
Her ble det noe rart i svaret mitt :p Surra litt. Huff. Det er jo bra det er bedre nå! Men allikevel da. Noen får liksom dosa si. Ja det forstår jeg godt. Det er jo så vondt med bihulebetennelse også.
 
Gah! Syte innlegg :p Ble innlagt for over en uke siden pga høyt bt men har endt opp med å bli behandlet for akutt bihulebettenelse, lungebettenelse, og influensa. Var hjemme en natt. Føler meg helt jævlig, har fått penicillin intravenøst siden tablett form ikke virket. CRP bare økte. Om ikke annet så blir bt mye bedre etter hver gang jeg får smertestillende da. Baby har det heldigvis fint men jeg er passe stressa av alle medisinene jeg har måttet ta. Alt fra otrivin til paragin forte til penicillin. Liker ikke å ta så mye greier!!!
 
Last edited:
Gah! Syte innlegg [emoji14] Ble innlagt for over en uke siden pga høyt bt men har endt opp med å bli behandlet for akutt bihulebettenelse, lungebettenelse, og influensa. Var hjemme en natt. Føler meg helt jævlig, har fått penicillin intravenøst siden tablett form ikke virket. CRP bare økte. Om ikke annet så blir bt mye bedre etter hver gang jeg får smertestillende da. Baby har det heldigvis fint men jeg er passe stressa av alle medisinene jeg har måttet ta. Alt fra otrivin til paragin forte til penicillin. Liker ikke å ta så mye greier!!!

Tar det ingen ende for deg med uhell? Hvordan er det med formen din? [emoji173]
 
Tar det ingen ende for deg med uhell? Hvordan er det med formen din? [emoji173]

Hehe nei det tar jo aldri slutt :p Det er jo en av de tingene med så ekstremt tett oppfølging, at hver minste ting blir oppdaget før det kanskje egentlig er ett problem... Kanskje alle har høy pi når man blir syk? Kanskje det er normalt at vekst varierer ? Siden de fleste kun har 1-2 ul så blir jo ikke sånt oppdaget. Blir litt sliten merker jeg siden jeg synes det liksom er noe hele tiden uten at det (heldigvis) er noe alikevel....
 
Hehe nei det tar jo aldri slutt [emoji14] Det er jo en av de tingene med så ekstremt tett oppfølging, at hver minste ting blir oppdaget før det kanskje egentlig er ett problem... Kanskje alle har høy pi når man blir syk? Kanskje det er normalt at vekst varierer ? Siden de fleste kun har 1-2 ul så blir jo ikke sånt oppdaget. Blir litt sliten merker jeg siden jeg synes det liksom er noe hele tiden uten at det (heldigvis) er noe alikevel....
Forstår så absolutt hva du mener, og jeg tror du har et godt poeng :) Man ser mye mer ved tett oppfølging. Også er de kanskje mer obs også, med tanke på at du ikke er helt i form. Enekelte ting forventes kanskje. Er du hjemme eller på sykehuset nå?
 
Forstår så absolutt hva du mener, og jeg tror du har et godt poeng :) Man ser mye mer ved tett oppfølging. Også er de kanskje mer obs også, med tanke på at du ikke er helt i form. Enekelte ting forventes kanskje. Er du hjemme eller på sykehuset nå?

Jeg er fortsatt på sykehuset. Ny ul i morgen for å sjekke vekst og blodgjennomstrømning og forhåpentligvis siste dag med intravenøs pencilin. Om alt er godkjent så håper jeg at jeg får dratt hjem før babyen faktisk må komme ;)
 
Jeg er fortsatt på sykehuset. Ny ul i morgen for å sjekke vekst og blodgjennomstrømning og forhåpentligvis siste dag med intravenøs pencilin. Om alt er godkjent så håper jeg at jeg får dratt hjem før babyen faktisk må komme ;)
Du er tøff. Hold ut! Tenk hvor lang dere har kommet nå også, til tross for skikkelig mye tull på veien. Håper du nå blir frisk nok til å kunne dra hjem. Det må være deilig for deg om du kan få være litt hjemme også :)
 
Må si det er lite å finne på her... Passe slitt sykehus er det også :p Det var skikkelig vanskelig å sì hadet til 3 åringen i sta, men hun ville at jeg skulle ta med Kanin bamsen hennes som hun hadde i kuvøsen sin som jeg kunne gi til babyen <3 Tror hun faktisk skjønner mye mer enn jeg tror. Det er tøft å være helt alene 1,5 time unna nermeste kjente person... Føler meg veldig alene her ute :( Veldig emosjonell og griner mye i dag. Er blitt passe sliten nå.
 
:Heartred
Håper du får ruge minst noen dager til!
 
Masse lykke til! Du har vært så flink, så lenge. Du har lov til å være sliten [emoji173]
 
I dag har andre lungemodninssprøyte blitt satt. Jeg får skikkelig rødt og brennende ansikt av det :p Mageboeren veier 1650g men morkaken svikter som fryktet. Magemålet har flatet ut de siste to ukene så det er ingen vits å holde babyen i magen mer.
Egentlig så er det alt det praktiske som er mest slitsomt nå... som det at det blir forløsning i morgen -barnehagen har stengt -må finne pass -nærmeste familie er i Oslo -de drar på 60års feiring i India på tirsdag -jeg er på Lillehammer 1,5 time unna folk -hvem skal passe bikkja -hvem skal passe på gubben -har jeg husket å pakke nok sokker :p hehe ja må jo finne noe humor oppi alt.
Vi viste jo at dette ville skje -men ikke på f&@*$€s Lillehammer!!! Men men, sånn har det nå blitt da.
Trykket mitt var på 160/115 i dag både før og etter medisiner men jeg har knapt sovet på to døgn og er passe stressa så det er ikke så rart.
Man blir jo sliten når legen kommer inn på morngen og sier at det er mulig jeg kan dra hjem siden målene så bra ut i går kveld, for så å komme inn nå på formiddagen og si at nei sorry, det må bli forløsning veldig snart....
Hadde virkelig ikke blitt overasket om legen i ettermaiddag sier at vi kan vente til over helga, bare for å fucke skikkelig med hue mitt liksom :p
I morgen er jeg 32+4, nøyaktig 5 uker lengre en sist.
 
Blur trillet ned til operasjon nå. Bt fortsatte å stige 170/120 og baby hadde det ikke bra. Here we go!!!
 
Back
Topp