Regler ved søskenforsøk

Lykkelulla

Gift med forumet
Mailykke <3
Planlegger ikke søskenforsøk enda, men kunne tenke meget få klarhet i et par ting for å ha ting klart til vi kunne tenke oss å starte prosessen på nytt.
Vi hadde 3misslykkdde forsøk offentlig, men lyktes etter et par forsøk privat. Har man rett på søskenforsøk i det offentlige da?
Må man igjennom hele karusellen med utredning på nytt?

Jeg tror det er opp til legen faktisk.. Da vi hadde to søskenforsøk uten innsetting pga at de ikke delte seg, sa en lege at de ikke brukte å prøve mer. Jeg ble helt knust og han ga meg en siste sjanse med et annet hormon. Da ble det innsett og alle de forsøkene ble da mitt første. Jeg har sjekket med Ønskebarn og det viser seg at legen kan gi opp til 3 forsøk per barn, så de har nok myndighet til å bestemme om de synes det er vits i å bruke offentlige penger på eller ei.. Håper dere får lov! :-)

Dere må nok ikke gjennom utredning på nytt, men på riksen må de ha ny henvisning fra legen. Da får dere tre nye søskenforsøk :-)

Dere har krav på søskenforsøk offentlig ja, så lenge dere har kun ett felles barn fra før:) Gratulerer som mamma, håper det står bra til med dere !!

Back
Topp