Regler rundt baby etter fødsel

S-40537264

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er gravid i uke 21 (20+5).
Begynt å tenke på hvordan regler jeg vil sette rundt min datter de første mnd etter fødsel. Er det noen andre som tenker å sette noen regler? Evt hvilke? Legger ved mine under. Dette gjelder for besøkende.
  1. Ikke kyss på hun, pga bakterier
  2. Ikke vær nærgående og driv i ansiktet hennes
  3. Er man småforkjølet eller syk så holder man seg hjemme til man blir frisk.
 
Hadde ingen slike regler. Sa ifra hvis noen kysset på munnen, eller putta fingrene sine inne munnen til babyen. Men kyss på hode og kinn var såklart i orden. Ba folk vaske hender da mine var nyfødt men jeg fødte jo også mellom januar og mars begge ganger. Utenom det hadde folk sunn fornuft, og ingen kom syke på besøk :)
 
Hadde ingen, og ikke var det behov heller for jeg syns alle var veldig hensynsfulle helt av seg selv.
 
Aldri hatt noen regler for besøkene, men hadde noen gjort noe jeg hadde reagert på er det jo bare å si ifra.. De fleste vet jo hva normal folkeskikk er - ingen jeg kjenner som hadde feks nyst i ansiktet til en nyfødt baby:bored:
 
Nei hadde ikke regler:-)

Opplevde det aldri som noe problem, alle har holdt seg borte ved sykdom og vasket hender og generellt opptråddt forsiktig ovenfor nyfødt uansett av ordinær folkeskikk opplever jeg.
 
Egentlig ingen regler. Var litt obs på visst vi sko ha folk på besøk sånn at de ikke var syke ellers inget annet
 
Jeg ba alle vaske hendene når de kom inn dørene våre :) var under covid da, men har igrunn tenkt å videreføre det. Utover det så hadde det blitt veldig sur stemning om ikke min mor eller svigers fikk nusse på pannen til babyen eller stryke på kinnene- så det orket jeg ikke ofre en tanke en gang :whacky011 og dette med sykdom har de fleste vett til å forstå, aldri vært et problem.
 
Jeg ba alle vaske hendene sine før de tok baby i starten. Han var så liten, så jeg var nok ekstra påpasselig.
Ville gjerne sagt at ingen får nusse på ansiktet også, men den kampen orket jeg ikke å ta rett og slett.
 
Back
Topp