Regler på sykehuset

Leari

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2021
Marsmagi 2025
Noen som vet hvordan det er på sykehusene nå om dagen? Får man lov å ha med seg partneren eller en annen nå?
Skal på sånn fosterdiagnostikk i neste uke og ble usikker på om jeg kunne ha med meg noen. Sto ingenting i brevet. Blir så usikker nå i disse tider.

Noen som vet hvordan det er på sykehusene nå om dagen? Får man lov å ha med seg partneren eller en annen nå?
Skal på sånn fosterdiagnostikk i neste uke og ble usikker på om jeg kunne ha med meg noen. Sto ingenting i brevet. Blir så usikker nå i disse tider.
Tror det er forskjellig fra sykehus til sykehus... ville ringt og hørt for å være sikker :)

Jeg får ikke ha med noen på TUL, og må bruke munnbind. Det med munnbind var ikke opplyst om i brevet. Det er ganske stort utbrudd i området rundt sykehuset jeg skal på, så det er forståelig. Jeg mener de fortsatt tillater partner under OUL.

Jeg fikk beskjed på sykehuset om at jeg ikke fikk ha med meg samboer før ordinær ultralyd.
Men hos legen fikk jeg lov til å ha med samboer. Og samme med jordmor, der kunne jeg velge 2 timer jeg ønsket å ha med samboeren:)
Så tror det er litt opp til hver enkelt. Ville ringt å hørt, for å være helt sikker!

Jeg jobber på sykehuset, og hos oss er det kun lov ved ordinær ultralyd og ha med partner! Og fødsel da selvfølgelig;)

Her (St. Olav) står det at:
  • Du som gravid kommer alene til undersøkelsene. Legeerklæring vil dessverre ikke bli imøtekommet. Unntak: Dersom du har fått påvist avvik/sykdom hos fosteret, gis det anledning til at du kan ta med en følgeperson fra samme husstand.
  • Du som er gravid og ev partner som er til stede ved ultralydundersøkelsen skal bruke munnbind under hele konsultasjonen.
Regner med det samme gjelder når OUL nærmer seg.. Men er visst lov med FaceTime da :P

Takk for svar. Får ta en tlf til de i morgen å høre :) Regnet med at man ikke fikk ha med seg noen men hadde et lite håp. Litt kjipt hvis man får dårlig nytt da og er alene :oops:
Håper virkelig at pappaen får være med på ordinær ul.

Sniker :)
Jeg har hatt kontroller før fødsel og oppfølging etter fødsel på Ahus gjennom hele coronapandemien og da har det alltid stått i time påminnelsen man får noen dager før om man får ha med seg noen eller ikke.

Her i Oslo, ihvertfall på Ullevål og Riksen får man ikke ta med seg noen. Men ring å hør! Kan jo være andre regler ulike steder i landet :)

Fikk melding i dag fra sykehuset og der sto det at jeg ikke fikk ha med meg noen :( Så litt kjipt.

Fikk melding i dag fra sykehuset og der sto det at jeg ikke fikk ha med meg noen :( Så litt kjipt.
Så kjedelig! Jeg må ringe på mandag for å høre kjenner jeg. En vil jo så gjerne ha med partner bare sånn i tilfelle!:(

Så kjedelig! Jeg må ringe på mandag for å høre kjenner jeg. En vil jo så gjerne ha med partner bare sånn i tilfelle!:(

Veldig kjedelig. Føler man er så sårbar nå i begynnelsen også, at man kunne trengt å ha med partneren. Spesielt hvis man skulle få dårlig nyheter.

Håper virkelig det ikke er sånn på den ordinære ultralyden også :(

Veldig kjedelig. Føler man er så sårbar nå i begynnelsen også, at man kunne trengt å ha med partneren. Spesielt hvis man skulle få dårlig nyheter.

Håper virkelig det ikke er sånn på den ordinære ultralyden også :(
Nei, ut fra fra jeg leser som «standard» på andre sykehus lengre oppe i tråden her, så virker det som partner får være med på oul. Håper det i hvert fall!:Heartred

Back
Topp