Regler for utfordringene høsten 2015

Chamonix

Supermamma
*MIA*
Ukesutfordringer vil bli publisert senest lørdager innen klokken 20.00 i egne tråder, og vil gjelde fra søndag-torsdag. Lagets resultat i ukesutfordringer deles på antallet man er på laget, uavhengig av om man har deltatt i utfordringen eller ikke - dette for at all aktivitet skal telle positivt. Så om man bare har 10 poeng en uke er det bedre å melde denne inn enn å la være å melde den inn. De som ikke deltar får 0 poeng. Utfordringen skal fungere som en ekstra motivasjon for alle - ikke bare for de som trener mye og kun spiser sunt. Fristen for å registrere inn poengene er også fredager kl. 15.00. i utfordringstråden for den uken!! De som leverer for sent, ikke deltar eller glemmer å regne ut sin totalsum får 0 poeng!
Laget som vinner utfordringen har ansvar for å lage neste ukes utfordring.

Premien i ukesutfordringen er 0,5 kg nedgang for laget.

Når det kommer til poeng i utfordringene, vil det som oftest bli gitt ulike poeng for trening, drikking av vann og null snop. Her er reglene for hva som tells innenfor de kategoriene:

Vi regner snop som:
- boller, kaker og andre usunne bakverk
- is
- sjokolade og alt anna snop
- chips/potetgull (+ popcorn, saltstenger, ostepopp)
- saltede nøtter (usaltede er lov)
- brus MED sukker. Sukkerfrie er lov.
- kjeks
- pålegg med sukker f.eks sjokoladepålegg.

Vi regner trening som:
- trening som gir økt puls og svette

Vi regner vann som:
- rent vann uten smak eller kullsyre

Vi regner kjøttfri dag som:
- ikke inntak av noen form for kjøtt, fisk, kjøttpålegg o.l
- melk, egg o.l er lov

Vi regner bestått challenge som:
- man gjør alle repitisjoner i et, det er ikke lov med pauser her
 
Hadde det ikke vært bedre med vekt reg innen fredag kl 19 i og med at mange jobber fredager og kanskje ikke rekker å oppdatere på formiddagen som følge a jobb, barn osv :)??
 
Hadde det ikke vært bedre med vekt reg innen fredag kl 19 i og med at mange jobber fredager og kanskje ikke rekker å oppdatere på formiddagen som følge a jobb, barn osv :)??
Skjønner hva du mener, men ble slik denne gangen pga jobb for meg siden jeg jobber turnus osv :)
Tenker at hvis folk vil rekker de taste fort innom om morgenen før jobb, og at det er noen som er i permisjon e.l kan være lagledere :D
 
Kommer det noen utfordringer første uka?? Tenker at det er greit å kunne sanke litt poeng siden det er så kort uke, og man sikkert ikke går ned så mye :)
 
Kommer det noen utfordringer første uka?? Tenker at det er greit å kunne sanke litt poeng siden det er så kort uke, og man sikkert ikke går ned så mye :)
Ja skal lage i kveld :)
 
Sikkert dumt spørsmål, men hvorfor er det ikke tillatt med fisk på kjøttfrie dager?
Melk og egg inneholder mye kalorier så blir vanskelig å lagge kalorifattig kost med det som utgangspukt:p
 
Sikkert dumt spørsmål, men hvorfor er det ikke tillatt med fisk på kjøttfrie dager?
Melk og egg inneholder mye kalorier så blir vanskelig å lagge kalorifattig kost med det som utgangspukt:p
Ingen spesiell grunn egentlig, annet enn å utfordre folks kreativitet på vegetarmat :)
 
Skjønner hva du mener, men ble slik denne gangen pga jobb for meg siden jeg jobber turnus osv :)
Tenker at hvis folk vil rekker de taste fort innom om morgenen før jobb, og at det er noen som er i permisjon e.l kan være lagledere :D
Det skjønner jeg godt for din del :D
 
Jeg syns det er veldig positivt! Jeg syns vi spiser alt for mye kjøtt, så jeg har lyst å bli flinkere til å finne andre alternativer.
Helt enig ;)
 
Ehh nei, har fått av et par andre :p
This user does not exist får jeg når jeg trykker på deg på appen. Tar det på nettleser når jeg kommer hjem da ;)
 
Kan de som er I wild card forsatt bli med på ukes utfordringene til det lage de opprinnelig tilhører?:)
 
Korleis reknar ein ut poenga til lagene i utfordringa? Tar alle saman og delar på antall menneske?
 
Jeg får ikke lov til å ta situps fordi magemusklene mine ikke har grodd sammen ordentlig... Går det bra om jeg heller finner en annen ting å gjøre under 7 minutes workout når den kommer? Regner med at det er flere som har øvelser som de ikke kan/bør ta :) I verste fall får jeg ikke poeng for den treningen :)
 
  • Liker
Reactions: EJ
Back
Topp