Regler for semifinalen og finalen

mari1976

Elsker forumet
På veiingen i kveld er det ingen som ryker ut på vanlig måte. Det som skjer er at vi skal bestemme hvilke som går videre til semifinalen. De som ikke kommer videre, er ute av krigen.

Det er 6 stk som kommer videre til semifinalen. 3 fra ukens vinnerlag, 2 fra ukens taperlag og 1 fra wild card.

Det er hva man har gått ned totalt som avgjør hvem som blir med videre til semifinalen i kveld.

Videre til finalen om 1 uke går de 4 som har gått ned mest i semifinaleuken (altså ikke totalen denne uken).

Når finaleuken er ferdig, er det den som har gått ned mest gjennom hele krigen som blir krigens slankedronning!
 
hmm.... det var ikke helt oppløftende og motiverende.

Det skal jo utrolig mye til for at jeg som har gått ned 3% så langt å ta igjen deg f.eks som har gått ned 8% så langt.. :-(
 
Vi som har gått ned mest kan jo forsvinne denne uken pga at vi har gått ned minst i semifinaleuken, det er jo kun i finalen at det er total vektnedgang som teller. Hva synes du hadde vært mest rettferdig??
 


mariusmor skrev:
Vi som har gått ned mest kan jo forsvinne denne uken pga at vi har gått ned minst i semifinaleuken, det er jo kun i finalen at det er total vektnedgang som teller. Hva synes du hadde vært mest rettferdig??


Dere kan det ja, men det er bare i teorien at dere begge på 7 og nesten 9 % ryker ut i semien.

Alternativ kan være å enten å nullstille %nedgang, og dermed alle begynner på 0 som tas fram til finalen. Eller man kan ha samme regler som er fra starten av. At hver runde blir avgjort av hvor mye en har gått ned.
 


Et strategisk godt valg av dere å legge denne semifinalen til mensenuka mi!
Det kombinert med en ufattlig stor trang til å spise god morgen yoghurt (som er den eneste tingen jeg skeier ut med) gjør at jeg ikke har store forhåpninger til fredag. 
I går spiste jeg tre stykker!
I dag leste jeg at EN god morgen yoghurt inneholder like mye sukker som en 0,5 cola.
Aner ikke om det stemmer, men skulle ønske jeg heller hadde drukket cola


Hvordan går det med dere andre?
 

Egentlig skal veietråden i semifinalen også være skrevletråd, men desverre mangler vi veieinnlegget til skorpion84. Det bør komme før vi begynner å skravle. Kan derfor skravle her i stedet. 

Når det gjelder vinner av slankekrigen, så synes jeg personlig at vinneren bør være den som har gått ned mest i hele slankekrigen. Synes det er dumt om en som nesten ikka har gått ned, plutselig vinner hele greia pga en god sisteuke. Men man kan jo selvsagt gjøre det annerledes nestegang. De reglene som er nå har vært de siste tre krigene, vet ikke om noe annet har vært forsøkt tidligere.  

 
Ja, da vil jeg også skravle :) Tror skorpion84 er bortreist, mener det stod det i skravetråd til lag grønt. Syntes også den som har gått ned mest hele slankekrigen bør vinne. Selv om jeg ligger langt bak dere superslankere. Var hyggelig å komme innom semifinalen hvertfall! Kom igjen nå må vi skravle mens vi kan, ny veiing er imorgen allerede :)
 


mariusmor skrev:

Egentlig skal veietråden i semifinalen også være skrevletråd, men desverre mangler vi veieinnlegget til skorpion84. Det bør komme før vi begynner å skravle. Kan derfor skravle her i stedet. 

Når det gjelder vinner av slankekrigen, så synes jeg personlig at vinneren bør være den som har gått ned mest i hele slankekrigen. Synes det er dumt om en som nesten ikka har gått ned, plutselig vinner hele greia pga en god sisteuke. Men man kan jo selvsagt gjøre det annerledes nestegang. De reglene som er nå har vært de siste tre krigene, vet ikke om noe annet har vært forsøkt tidligere.  



Beklager, men har vært borte.

Jeg er helt enig med deg mariusmor. Synes vinneren av hele greia bør være den som har hatt størst nedgang gjennom hele krigen. Så er det som du sier de 4 som har gått ned mest i semifinaleuka som går til finalen. Da kan jo de som har stor nedgang faktisk ryke.

 
Skorpion84: Det går bra. Velkommen tilbake :-)
I kveld starter finalen. Bare 1 uke igjen av krigen nå.

Når det gjelder slankekrigen, så kunne vi kanskje hatt finale som varer i 1 mnd kanskje (er vel enda lenger i virkeligheten). Da er det kanskje mer uvisst hvem som vinner siden alle har lengre tid på å gå ned? Blir kanskje litt mer spennende på den måten....
 


mariusmor skrev:
Skorpion84: Det går bra. Velkommen tilbake :-)
I kveld starter finalen. Bare 1 uke igjen av krigen nå.

Når det gjelder slankekrigen, så kunne vi kanskje hatt finale som varer i 1 mnd kanskje (er vel enda lenger i virkeligheten). Da er det kanskje mer uvisst hvem som vinner siden alle har lengre tid på å gå ned? Blir kanskje litt mer spennende på den måten....


Finalen burde evt vart lenger ja. Det er jo HELT umulig for en av oss å ta deg igjen Mariusmor. Hvis det skal skje, må du legge på deg en del kg siste uken og en av oss må ha spy- og diaresyken hele kommende uke :-/

Men for all del, det er jo veldig kjekt for din del at du har klart å gå ned så mye. Misforstå meg rett ;)
 
Kan gjerne ha lenger finale nå også, men jeg hadde inntrykk av at alle vil bli ferdig FØR sommeren? Om det er ok for alle kan vi ha veiing ETTER sommeren. Skal vi si 14. august? Da må jo alle være flinke hele sommeren :-)
 


mariusmor skrev:
Kan gjerne ha lenger finale nå også, men jeg hadde inntrykk av at alle vil bli ferdig FØR sommeren? Om det er ok for alle kan vi ha veiing ETTER sommeren. Skal vi si 14. august? Da må jo alle være flinke hele sommeren :-)


jeg er gjerne med på den om det er greit for alle:)

 


mariusmor skrev:
Kan gjerne ha lenger finale nå også, men jeg hadde inntrykk av at alle vil bli ferdig FØR sommeren? Om det er ok for alle kan vi ha veiing ETTER sommeren. Skal vi si 14. august? Da må jo alle være flinke hele sommeren :-)


Det er jo på en måte galt å endre reglene midt i, men samtidig så blir jo ikke de tidligere rundene berørte.

Samme for meg hvordan det blir gjort :)
 
Back
Topp