Regler for klipping av plen?

Linni18

Blir kjent med forumet
Finnes det regler for klipping av plen? Klokken er 20.00 og de har forsatt ikke gitt seg. Lillegutt skulle sovet for 1,5 timer siden. Sikkelig frustrerende. Det er alltid en nabo som klipper plenen på kvelden!

Forstår frustrasjonen men tror ikke det er en spesiell regel annet enn at det skal være ro kl 23 ihverfall i type borettslag osv. Har en husvert som bygger garasje samt holder på med uteområdet og som gjerne holder på til kl 23 med hamring osv. Kommer også somregel midt i leggingen av mini

Loven sier vel at det skal være stille kl 23.

I enkelte borettslag er regel kl 20 pga naboene er så tett på hverandre.

Dessverre kan man ikke nekte naboen å klippe plenen sin mellom 19-20, det er tross alt ettermiddag for alle andre enn småbarnsforeldre. Selv om det er aldri så irriterende, jeg forstår deg godt!

Men dersom du kjenner naboen så kan du kanskje ta deg en hyggelig prat med vedkommende og forklare situasjonen?

Uansett, han klipper vel ikke plenen hver eneste ettermiddag/kveld? ;)

De e væl ingen regel som sier att de ikkjw får lov vid den tiden. Me i detta nabolaget prøver å ikkje klippe plen efter kl 19.

De glømde eg å skriva. Da skulle du har bodd her eg bor. Me har en bilfirma rett på sidan av oss. Der de har leid ut en del av bygget. De nya som har kom Håller så sent ut på kvellden.de Håller på akkurat NÅ å brakar ute å lagar massa lyder. Me har sove rum i andra etasje å allt hørs. Nå har de 3 minut før de avsluttar før mannen går ut å sier ifra till de. Hoppas de e ferdiga så slipper vi diskusjoner.

Takk for flere svar. Det er alltid noen som klipper plen syns jeg. Aldri tenkt over det før jeg fikk barn hehe^^ Men uavhengig av regler så syns jeg man burde ta hensyn når man vet det bor småbarnsfamilier her.

Jeg kjører litt omvendt taktikk jeg; la kidsa ha bråk rundt seg, tar ikke lange tida før de finner ut av det og vi slipper å stresse med bråk vi ikke kan gjøre noe med. Nå kan de sove seg igjennom alt fra lynnedslag i nabohuset, spikerpistolmaraton, nyttårsaften, skurtresker og helt sikkert enda villere ting også.

Vi går forresten sjeldent klippet plenen eller spylt med høytrykkspyler før etter Kl 20.

Kan finne på å klippe selv etter kl 20 som småbarnsforeldre fordi da har jeg tid, folk er jo forskjellige hva de tror og vett sine barn reagerer på

Back
Topp