Regler for hemmelig venn??

Delgado

Forelsket i forumet
Synes de burde være:

1: Være gammel bruker, og ha så så mange innlegg.. Altså en kjent bruker..

2: Ha bilde, så man kan se barn eller mor../Hvis ikke, burde noen her ihvertfall vite hvem de er..

3: Være gammel nok til å stå til rette for eventuellt svindel.. (16)

4: Ta bilde av pakken man sender, og eventuellt kvitt, så man ikke bare pakker inn en tom eske, tar bilde å sier den ble borte.. Så kan man sende det til den som styrer runden!

5: Skrive sin adr og navn, og ikke barnets, for de er vanskelige å finne, hvis man da etterlyser noen..

6: Ha en skriftlig kontrakt øverst på hemmelig venn siden, hvor det står at om man melder seg på, så har man bundet seg til den kontrakten og de regler som event står der.. Og viker man fra de da, så har man erstattnings krav osv osv...[:)]

Det skal mye til å tulle til en runde da, hvis man har strenge regler..[:)]

ORIGINAL: Delgado

Synes de burde være:

2: Ha bilde, så man kan se barn eller mor../Hvis ikke, burde noen her ihvertfall vite hvem de er..

4: Ta bilde av pakken man sender, og eventuellt kvitt, så man ikke bare pakker inn en tom eske, tar bilde å sier den ble borte.. Så kan man sende det til den som styrer runden!

5: Skrive sin adr og navn, og ikke barnets, for de er vanskelige å finne, hvis man da etterlyser noen..

6: Ha en skriftlig kontrakt øverst på hemmelig venn siden, hvor det står at om man melder seg på, så har man bundet seg til den kontrakten og de regler som event står der.. Og viker man fra de da, så har man erstattnings krav osv osv...[:)]

Nå har ikke jeg vært med på så mange av disse hemmelig venn rundene, men synes kanskje det virker litt vel strengt? Får ikke være med jeg da..? [8D]

ORIGINAL: pannekaka

holder vel å ta bilde av kvitteringen i såfall [:)]

Ja, holder vel det da :) Men ihvertfall bilde av noe :)

ORIGINAL: Ceciliekje

Synes de burde være:

Nå har ikke jeg vært med på så mange av disse hemmelig venn rundene, men synes kanskje det virker litt vel strengt? Får ikke være med jeg da..? [8D]

Synes ikke det er så strengt, reglene betyr i hovedsak at man skal vite hvem personen er, og at man må ha bevis for at pakken finnes og er sendt :) Og at man inngår en avtale når man deltar..

Du er jo en vellkjent bruker, så selvfølgelig skulle du fått vært med[;)]

Synes de burde være:

Om en setter grense på 200 innlegg, bør f.eks flertallet av innleggene være på okt-09 og ikke på generelt, blir litt feil om det kun er 10 innlegg på okt og resten på generelt, da kjenner en jo ikke den personen så godt.

ORIGINAL: pannekaka

synes en regel holder lenge jeg.. en kjent bruker sier jo sitt [:)]

Ja, kan jo selvfølgelig bare være en regel med at brukeren er kjent :) Meeen, man vet jo aldri helt sikkert allikevel.. Babyfactory hadde jeg sett mye av, og trodde ikke da at hun var princessmom, og svindler.. Men man kan jo prøve å gjøre det sånn, med bare kjente, og går ikke det, så må vi lage fler regler[:)]

ORIGINAL: mammajuli/oktober

Det her blir for blir for styrete for meg. Jeg har nok deltatt på min første og siste hemmelig venn runde! Jeg var i hvertfall heldig som slapp noe som helst tull!

Enig med deg. Kunne tenkt å være med på en runde snart igjen. Men ikke hvis det skal være så mye styr. Det skal jo bare være en koselig ting.
Jeg syns det holder med at brukeren er godt kjent her inne.[:)]

Eg er med uannsett.
For eg vet att eg sender gave og prøver så godt eg kan å stole på andre.

God ide med å sende PM om det er noen man ikkje ønsker ha med til den som styrer. Samt ha kjente brukere, er mange som har vært her lenge, er med på treff osv som ikkje har bilde og de stoler eg på.
Vi kan godt gå ned i kjøpesum og.

Jeg for min del er med om det er regler eller ikke, er min egen risiko om pakken kommer frem og om jeg får eller ikke.

Om reglene blir for strenge eller krevende så kan det få flere til å ikke ville være med, selv om de er 100% til så stole på. For min del så holder det med grense på antall innlegg.

Back
Topp