Regler for høyt støynivå i et nabolag?

Skogtrollet86

Forelsket i forumet
Det finnes vel?

Har en nabo her som spiller høy høy musikk her, så merker det vibrerer og dunker i veggene her.. Det er litt slitsomt, med tanke på at jeg har to små barn, som brått kan våkne av det..

Bare lurer på når det egentlig er meninga det skal være stille?

Kl.23.00...

Om dere bor i borettslag så kan det hende dere har andre regler.

Ikke sikker men, er det ikke 22 på hverdager og 23 fredag og lørdag som er den vanlige normen? Det beste er vel å banke på døra og forklare situasjonen?

Rundt 22-23! Men det går jo an å snakke med han om det?:) om han er villig til å spille litt lavere?:)

Vi er også plaget med mye støy og tull:confused:

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum

Mente det skulle være ro kl 23 viss ikke annet er avtalt.

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Uff,har samme problemet her. Flytta inn nye naboer for ca 1/2 år siden. De forrige merket vi ikke noe til siden de bodde utenlands halve året.
På nyttårsaften hold disse nye naboene våre på med full musikk med skikkelig bass. Hjalp ikke at vinduet var lukket og jeg hadde ørepropper.
Gravid og sliten gjør jo ikke saken bedre,men jeg syns det er ekkelt å skulle banke på hos folk og be dem dempe seg jeg.hvordan skal de forresten høre at noen banker/ringer på med så høy musikk?
De holdt på til halv 7 på morgenen,men jeg sovnet heldigvis i 3 tiden da de hadde en liten pause.

Syns det er fest der hver lørdag nå,og alltid kjempehøy musikk.
Som oftest er det til 2-3 tiden,det er ikke noe moro.

Vi bor i borettslag og her er det 23 i helgene i alle fall. Har aldri vært plaget i hverdagen så husker ikke om tiden er en annen da. Var en periode i fjor høst hvor naboen på skrå under oss hadde fest hver bidige helg - gjerne fredag OG lørdag! En natt var det bare nok og samboeren gikk ned for å si ifra, på en høflig måte selvfølgelig. Det hjalp! Siden den gang har de holdt seg til ordensreglene :)

Jeg ville gitt beskjed om jeg var deg. Det er ikke sikkert at naboen skjønner at han plager noen med musikken sin.

Uff,har samme problemet her. Flytta inn nye naboer for ca 1/2 år siden. De forrige merket vi ikke noe til siden de bodde utenlands halve året.
På nyttårsaften hold disse nye naboene våre på med full musikk med skikkelig bass. Hjalp ikke at vinduet var lukket og jeg hadde ørepropper.
Gravid og sliten gjør jo ikke saken bedre,men jeg syns det er ekkelt å skulle banke på hos folk og be dem dempe seg jeg.hvordan skal de forresten høre at noen banker/ringer på med så høy musikk?
De holdt på til halv 7 på morgenen,men jeg sovnet heldigvis i 3 tiden da de hadde en liten pause.

Syns det er fest der hver lørdag nå,og alltid kjempehøy musikk.
Som oftest er det til 2-3 tiden,det er ikke noe moro.
Du trenger ikke ringe på.. Hadde det vært så ofte hadde jeg ringt politiet idet klokken slår 23.. Da trenger de ikke finne ut hvem som har ringt..

Back
Topp