regler for bygging av liten terasse..

Anede

Elsker forumet
Noen som vet om en må søke eller hva en skal gjøre? er jo bare en liten på 3*5 m ca..

det er det jeg også har lyst til.. tar jo en evighet for å få svar fra dem... men vil ikke ha en svær bot heller.... vet ikke hva vi skal gjøre..

er ganske sikker på at du ikke må søke for å bygge en veranda

Det blir endring av fasaden så det skal det faktisk søkes om[;)]

uff uff uff.. jeg vil ikke søke!!!! Tar en evighet og får sikkert avslag.. ( Huset vårt er fredet så det er vanskeligere å få gjennomslag for ting) Skal jo bygge den i samme stil som huset... men kommunene er så vanskelige å ha med å gjøre!!!!!!
Hva ville dere gjort?

ORIGINAL: Bekka84

da har vi sikkert platting vi da [:D]

Ligger den på bakken?

Er ikke 100% sikre på reglene, men når vi byge ut terassen, fylte vi opp med pukk under slik at terassen ikke var mer enn 1/2 meter over bakken... Eller noe sånt. Da slipper man å søke...

ORIGINAL: Anede

uff uff uff.. jeg vil ikke søke!!!! Tar en evighet og får sikkert avslag.. ( Huset vårt er fredet så det er vanskeligere å få gjennomslag for ting) Skal jo bygge den i samme stil som huset... men kommunene er så vanskelige å ha med å gjøre!!!!!!
Hva ville dere gjort?

Du rissikerer bot eller riving. Vi hadde søkt, men det er vel fordi mannen min er fagmann (tømrermester)[8|]

For fredet hus gjelder nok andre regler så glem forrige innlegg! Tror nok også at dere bør søke...

ORIGINAL: sommer74

da har vi sikkert platting vi da [:D]

Ligger den på bakken?

jepp [:D]

Ja da er det vel en platting - veldig viktig for meg å få oppklart det serru...hi, hi [:)]

vet dere hva vi må ha med i søknaden..
har hørt at hvis den blir under så og så ange kvm, så trenger en kun å melde.. men når vi planla vinterhage måtte vi ha arkitekt tegning.. trenger vi det for terasse eller holder det med en strek tegning fra oss liksom??

Hvis du bygger 50 cm over bakken må du søke....... eller bygger utehus over 15 kvm må du søke......[:)]

du kan bygge inntil 50 uten å søke og da må den ikke vær høyere en 1/2 meter.
Men når det gjelder freda hus tror jeg alt må søkes på.
Må dere bytte vindu en gang så kan dere søke støtte siden det blir så dyrt [;)]

kan du ikkje berre snakke med kommunen om korleis reglane er og kva ein evt må ha med i ein søknad.. kanskje det ikkje treng å vere så vanskeli[:)]

Back
Topp