Regler ang. vindu på soverom/gjesterom

*FruM*

Elsker forumet
Vi har vurdert å kjøre om boden vår nede til et rom som kan brukes til f. eks tv-rom, kontor...
Også tenkte vi kanskje at det hadde gått an å satt inn en sovesofa der slik at når vi (en ang i halvåret ellerno) har gjester, så kan de sove der...
MEN det er ikke vindu der nede, er det HELT umulig da?

kan brukes som sovealkove uten dør da er det godkjent

hvor i huset ditt du eller gjester sover frivilling har ingen noe med!
men dere kan ikike føre det opp som et soverom hvis dere skal selge feks

som flerre her skriver så kan en bruke romme som soveplass ved gjester og slikt, en kan også bruke det som sovealkove. Men når en selger kan du ikke føre det opp som soverom/opholdsrom

Er det noen mulighett til å sette inn vindu der?
For kan få satt opp et vindu som er ca 60*100, mener det var dens tr vi fikk beskjed om, en kunne også ha vinduer som var kvadratiske som 60*60 hvis vinduet var side hegslet slik at en kunne komme ut

Jeg hadde ikke sovet i et rom uten 2 rømningsveier.

Vinduet må faktisk være ganske stort for å være godkjent.

Hadde ikke sovet i et rom uten 2 rømningsveier.

Samt at e må ha frisk luft inn om natta når e ska søv..

hadde ikke ville latt noen sove på et rom uten vindu. Man vet aldri om det skulle skje noe akkurat den natta.
Men som fast soverom er det heller ikke tillatt uten vindu.

ORIGINAL: Wayne`s Wife XL

Dere kan jo forsåvidt bruke det som soverom en gang i blant, men dere kan ikke føre det opp som soverom når dere skal f.eks selge huset. Er ikke godkjent som soverom iom. mangel på vindu [:)]

Stemmer! I forrige leiligheta vår hadde vi et rom som vi brukte som gjesterom, hadde bare døra åpen så det kom luft inn. Men vi kunne ikke føre det opp som soverom før vi evt. hadde satt inn et vindu der.

ORIGINAL: Mamma til Andrea

Jeg hadde IKKE turt å la gjestene mine sove på et rom uten vindu (to rømningsveier).
Tenk OM det skulle bli brann og de ikke kom seg ut pga det [&:] Selvsagt lite sannsynlig akkurat den ene natta, men man vet jo aldri når det skjer...

Back
Topp