Regjeringen kutter i kontantstøtten!!!

Enhjørning!

Gift med forumet
Juliknøttene 2022
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=585092

Hva syns dere om dette da jenter??

Spiller ingen rolle for meg nå, så bryr meg ikke så veldig akkurat nå ![;)]

Syns egentlig det er fint jeg!
Får jo fortsatt penger fra ungen er 1 til 2år, noe som er flott og en kjempeting!
Barna er klare for barnehage når de er 2år.

Neeeei!!! [&o][&o][&o]

Dæm MÅTTE bare [:(]

Dritt altså!

synes det er helt greit, benytter meg av kontanstøtten selv, men for meg er det ikke noe krav. fint at de beholder for de aller minste

ORIGINAL: hopsideisi

ORIGINAL: StinkiStini

Får jo fortsatt penger fra ungen er 1 til 2år, noe som er flott og en kjempeting!

enig!   itlilleg til at da kan mange forhold plukkes opp, ppt settes inn, logoped ol

Jepp, man tar kjappere tak i mange problem og barna kommer inn i systemet og samfunnet.
Da snakker jeg ikke bare om barn som har problemer med språk eller lignende, men alle barn!

Virker som alle bare tenker på seg selv, men ikke alle de andre barna med foreldre som ikke har like god vurderingevne.
Det her er felles for hele landet, en regel som skal gjelde for alle uansett bakgrunn og språk.
Jeg syns det er en perfekt løsning vertfall.

er greit for min del alltso.
men synes at dem som ikke får barnehageplass kan få kontantstøtte så lenge dem ikke har fått barnehageplass.
jeg håper på plass til sønnen min så fort han får muligheten:)

Signerer på det aller sterkeste! [:D]

Men om de kutter den fra 1 januar 2010. Hva skal de som hadde planer om å være hjemme til august 2010 leve av da??
De kan vel ikke kutte den midt i ett "bhg år"??

synes det er supert [:D] mener at barn over 2 år har det best i barnehage jeg!

Jeg får aldri verden plass til to unger i bhg fra januar her jeg bor.
Så da må jeg bare gå uten penger da[&:]

Synes 2 år er en fin alder å begynne i barnehagen på, så at det gjelder kun for 1 åringer er helt greit! [:)] 

Kan være enig i at det er ok å begynn i bhg. rundt to års alderen... MEN

en av grunnene til at de skal kutte kontantstøtten provoserer meg

vil understreke at jeg ikke er rasist men at vi som nordmen skal lide for at noen innvandrere ikke klarer å integrere seg i det norske samfunnet pga kontantstøtten er for drøyt. Det må da finnest andre tiltak for å integrere folk enn å kutte i ks... jepp litt sint nå[:@] er jo bare en liten del av innvandrerene dette gjelder.

Kan godtt være enig i at man må se litt på hvem som får ks osv men ikke kutt den helt ut, folk bør få velge om de vil være hjemme med barna eller jobbe, hvertfall frem til de er to som nå er foreslått.

VELDIG TRIST(: Synes det er dårlig at ingen tenker på oss som ikke ønsker barn i barnehagen så tidlig og som vil bruke tiden sammen med de, hjemme...De burde i hvert fall la de som allerede har ordningen få den tiden ut til de er tre...Kjenner jeg blir provosert av at nesten alle her er positive til kuttet. Og så vil de gi gratistimer i barnehagen, er greit det, men vi som heller vil være hjemme burde da få samme beløp som det de med barn i barnehagen får. Det er visst om å gjøre å få barna bort fra foreldrene ser det ut til. Og det er tragisk at de blander inn integrering, vi lever i Norge, så får da innvandrerne selv velge hva de vil gjøre...
Skulle så ønske et under kunne skje og vi fikk beholde kontantstøtta;)

Det syntes jeg er greit.
Er ikke fan av at den skal helt vekk, men syntes det er ok at den gjelder for barn mellom 1-2 år. Da rekker jeg jo å benytte den selv også, faktisk. [:)]

Men jeg syntes det er teit dersom alle må lide fordi de vil unngå at kontantstøtten gjør at innvandrerbarn ikke blir integrert. [:@] (og med "alle" mener jeg alle de som vil ha kontantstøtte)

Fra 2010 vil kontantstøtten bare gjelde for 1 åringene, men hvor lenge vil dette vare da?
Før de fjerner den helt, for det er vel det som er meningen deres in the end, eller??

Sånn som meg, får barn i oktober 09, vil helst være hjemme med hun litt lenger enn august 2010, vil jeg da kunne nyte kontantstøtten?

Back
Topp