registrering av navn

Vanilla

smell of coffee
Hvordan funker det? Skal man gå til NAV? eller får man brev i posten?
Baby er to uker nå og jeg bor i fr.stad om det har noe å si

Jeg fikk etter noen uker både sms og mail fra skatteetaten om at jeg kunne logge inn på altinn og registrere navnet elektronisk. Da har de fått papirer fra sykehuset om at du har født. Jeg fikk og papirer i posten, om jeg ikke hadde mulighet elektronisk.

Så fikk pappaen beskjed om navnevalget og skulle godkjenne på altinn. Dagen etter var det registrert og godkjent av skatteetaten, og allerede neste dag kom fødselsattesten i posten :)

Jeg fikk e-post i går om at jeg kunne logge inn på altinn, så vi gjorde det, enkelt og greit

I tillegg fikk jeg brev i posten, og da fikk jeg kanonsjokk. Sammen med vårt eget skjema fikk vi noen andres også, ferdig utfyllt og med tjenestemanns signatur! Jeg ringte i dag og fikk et avmælt svar om at det "ikke var bra" og om vi kunne være så snill å rive det i stykker. Hadde ikke akkurat planer om noe annet, men synes det var en temmelig grov feil!

Vi fikk brev i posten etter ca ti dager , og vis brevet måtte jeg inn på nettet å registrere navnet på baby.

Woah! Det var svikt i rutiner det GonnaBee! :-O

Gjorde det på Altinn.no vi også. Fikk sms i går om at navnet er godkjent og fødselsattest er på vei :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Takk for svar. Syntes det er rart at jeg ikke har fått noe brev eller mail ennå for baby er 3 uker i dag:(

Vi har også vært inne på Altinn og fått navnet godkjent og fødselsattest har vi mottatt:)

Vi har også vært inne på Altinn og fått navnet godkjent og fødselsattest har vi mottatt:)

Signerer, tok knapt 1 dag før de godkjente og attesten lå i posten :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Fekk brev etter ca 3 uker:) men skuffa over altinn som sa at bokstavene á og í ikkje er gyldig! Så måtte sende inn i posten..

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har vært inne på altinn nå og der står det kun MOR på registrert foreldreansvar. Noen som vet hvordan man får endret dette?

Tok litt tid for oss også, vi holder også til i Fredrikstad. men sjekk altinn. kan jo hende det har dukket opp der.

Har er baby 2 måneder og vi har enda ikke fått godkjent navnet:mad:

Kjenner jeg er litt stresset , vil jo gjerne starte med invitasjoner til dåpen snart.

Noen som vet hvor man kan ringe for å sjekke ut ?

Kjenner jeg er litt stresset , vil jo gjerne starte med invitasjoner til dåpen snart.

Er kirka virkelig så vanskelig at de må ha bekreftelse på navn for å døpe ungen?

Men ville ringt og hørt, vi fikk bekreftelse dagen etter, på sms av alle ting

Er kirka virkelig så vanskelig at de må ha bekreftelse på navn for å døpe ungen?

Ja. De kan ikke døpe henne dersom navnet ikke er blitt godkjent.

"Hvem" ringte du ?
Det som er casen her.
Aner ikke hvem jeg skal kontakte.

Det var rart. Her sendte vi papirene på mandag og fikk fødselsattesten i dag:)

Det var rart. Her sendte vi papirene på mandag og fikk fødselsattesten i dag:)

Fødselsattesten har jeg, den fikk jeg på sykehuset- men har ikke fått navnet bekreftet/godkjent enda.

Back
Topp