registrere seg som samboere

Miss_30

Forumet er livet
Septembergull'17
Må vi gjøre dette før vi leverer inn skattemeldinga? Vi har aldri gjort det før. Jeg la inn samboer i stad og da forsvant flere tusen på det jeg har tilgode. Har jo ikke lyst til det. Vi eier ingenting sammen, men jeg står som eier på bilen vår som han betaler på.

Fradragene kan fordeles mellom partnere og da vil det bli mindre tilbake til deg og gjerne mer til han.
Barnepass kan være et slikt punkt, lån også om man har det
Så om dere har felles barn og barna står i din skattemelding så står de ikke i hans skattemelding

Fradragene kan fordeles mellom partnere og da vil det bli mindre tilbake til deg og gjerne mer til han.
Barnepass kan være et slikt punkt, lån også om man har det
Så om dere har felles barn og barna står i din skattemelding så står de ikke i hans skattemelding
jeg vet, men er det ulovlig å ikke registrere oss som samboere?

jeg vet, men er det ulovlig å ikke registrere oss som samboere?
Det er vell kun ulovlig om du har søkt ekstra stønader som ene forsørger og dette ikke stemmer

Man må ikke, men hvis f,eks all gjeld står på din samboer og du har penger på sparekonto, bil uten lån e.l vil du måtte betale formuesskatt. Hvis dere deler gjelden likt mellom dere så slipper du mest sannsynlig det.
Man kan også be skatteetaten om at f.eks alle foreldre tillegg skal stå på deg selv om dere er registrert samboere

Man må ikke, men hvis f,eks all gjeld står på din samboer og du har penger på sparekonto, bil uten lån e.l vil du måtte betale formuesskatt. Hvis dere deler gjelden likt mellom dere så slipper du mest sannsynlig det.
Man kan også be skatteetaten om at f.eks alle foreldre tillegg skal stå på deg selv om dere er registrert samboere
Hvis hun har en formue på over 1,5 millioner. beløp under dette er det ikke formueskatt på.

Back
Topp