Registrere liv?

Havstjerne

Glad i forumet
Julistrålene 2025 ♡
Sensommerskattene 2023
Hoppet over i tredje trimester i dag, og nå er visst tiden inne for å bli kjent ned bebis sitt mønster for bevegelse. Hvordan følger dere med? Setter dere av spesifikke tidspunkt? Hvor lenge kjenner dere etter? Hvordan registrerer dere?

Min lille har vært så utrolig ujevn i sparka hele veien, noen dager kjenner jeg veldig lite og blir lykkelig over noen få dunk som viser han lever, mens andre er det fullt sirkus. Prøver å tenke det er slik han er, men det gjør det virkelig vanskelig å finne noen tydelig rytme i det hele!

Hoppet over i tredje trimester i dag, og nå er visst tiden inne for å bli kjent ned bebis sitt mønster for bevegelse. Hvordan følger dere med? Setter dere av spesifikke tidspunkt? Hvor lenge kjenner dere etter? Hvordan registrerer dere?

Min lille har vært så utrolig ujevn i sparka hele veien, noen dager kjenner jeg veldig lite og blir lykkelig over noen få dunk som viser han lever, mens andre er det fullt sirkus. Prøver å tenke det er slik han er, men det gjør det virkelig vanskelig å finne noen tydelig rytme i det hele!
Ikke lett det der da nei.

Her beveger/sparker baby hver 3.-4. time, altså ca ved hvert måltid hver eneste dag. Og på kvelden varer det lenge og fortsetter fram til jeg sovner. På nattan sover jeg, så merker ikke noe til henne da. Så det er på en måte vårt mønster. Om det skulle vike fra det, så ville jeg jo blitt bekymret.

For noen dager siden var hun snudd en annen vei og sparket innover mot ryggen og ned mot tissen, så bevegelsene var MYE svakere og jeg kjente ikke alle. Men de kom alltid til samme tid som ellers, og derfor var jeg ikke så bekymret.

Ellers har appen nørs en bevegelse teller, så kanskje du skulle prøvd den i en ukes tid for å sjekke når på dagen hen sparker og hvor mange spark du kjenne kjenner. Så har du i det minste noe å sammenligne med.

Jeg er selv i tredje trimester idag, jeg bruker å kjenne vesla godt på morgenen,og da spesielt etter et måltid. Så etter frokost setter jeg meg godt til rette å kjenner etter :Heartpink Også reagerer hun generelt alltid på mat så mitt råd er bruke mat,og noe søtt/kaldt drikke som målesnor for å bli kjent vi bebis sine vaner :Heartblue

@Vil ha nummer tre - tusen takk! Jeg skal se om registrering over tid kan hjelpe å finne et mønster i kaoset :)

@Endelig84 - takk skal du ha! Ikke alltid han reagerer på mat/drikke, men han gjorde det definitivt i dag, så kanskje jeg bare har vært litt uoppmerksom? Skal prøve videre, spesielt i dag som blir jobbdag blir nyttig!

Back
Topp