registerreim

Apeloffen

Forumet er livet
noen som har peiling på hva det koster å få skiftet regsterreima på bilen? Var en kar som kikket under panseret på bilen min i går, og han sa det var på høy tid å få den fikset...[&:] off...

sikkert dyrt mellom 2000 -3000 kr å få det skiftet!!!!!!! hos en bilmekaniker ja

off.. sikkert like mye som bilen min er verdt jo[:D] toyota corolla 86modell... Men bilen er jo krute god da[;)]

ORIGINAL: ¤Tammis¤

Den har ikke ryket enda?? Forda går hele girkassatil hell og prisen da kan fort bli 20-30 store flygende lapper.

Bare reima bør jo ikkekoste mye

han som så på bilen i går sa at hvis den ryker, så stopper bilen bare. Jeg hadde visst rette motoren eller noe[8|] Er visst gått 40 000 over skiftetid..[&:]

ORIGINAL: ¤Tammis¤

Da bør du bytte snart ja

ja, tror jeg skal kjøre minst mulig før den er skiftet.
Men kan jeg merke på bilen at registerreima er dårlig da...? Sånn når jeg kjører....?

Når registerreimen ryker hører du merkelige lyder, da burde du slå av motoren så raskt som mulig. Grunnen til du må stoppe motoren så fort som mulig er pga. at registerreimens oppgave er å åpne og lukke ventiler, slipper inn bensin/diesel og slipper ut eksos.
Hvis du har en eldre bil er det ofte billigere å kjøpe en ny (brukt)motor, koster rundt en tusenlapp.

Grunnen til jeg vet dette er pga. at registerreimen på bilen vår røyk for en uke siden[:-]

men off, jeg kjenner angsten tar meg.. Ikke F*** om jeg vil ha stopp på bilen når jeg er ute å kjører. Ikke har jeg verdens beste råd heller...*vræææl* Dette kan bli spennende.

skifte før ei stund tbake  på den gamle bilen min
å bet ca 3500kr

d e væl diselbila som før ødelagt motor om den ryker ikkje bensin bila

ORIGINAL: snikende ullteppe

å bet ca 3500kr

Æ veit ikkje.. Han sa iallfall at bilen blei bare å stoppe.. Ingenting som blei ødelagt,bortsett fra reima da[;)] Va heilt tilfeldig at æ fikk vite d også.. Svinga innom en fest i går, så kom d sprenganes en kar på glattisen å ba mæ åpne panseret, peila olja mi og sa at æ måtte få skifta reim[:D]

Du kan jo se i avisa el sette inn en annonse om det er noen som mekker privat,de tar jo mye mindre betalt... [:)]

ja, kanskje jeg kan høre med han som oppdaget det...[;)]

ORIGINAL: Apeloffen returns

ORIGINAL: snikende ullteppe

å bet ca 3500kr

Æ veit ikkje.. Han sa iallfall at bilen blei bare å stoppe.. Ingenting som blei ødelagt,bortsett fra reima da[;)] Va heilt tilfeldig at æ fikk vite d også.. Svinga innom en fest i går, så kom d sprenganes en kar på glattisen å ba mæ åpne panseret, peila olja mi og sa at æ måtte få skifta reim[:D]

e d bensinbil du har e vil den bærre stoppe[;)]
d va kun uttalelsa overnfor som va gunnen t svaret

der vi skulle egentlig gjøre det koster det 2500 kr

Reima til din bil koster ca 1000kr, og sambo sier det
bør være en enkel jobb å skifte den. Bør ikke bli dyrt
mener han.. (han er mekaniker)

Hmmm.. de prisene som blir nevnt her er mye mindre enn hva jeg har fått beskjed om at det koster.. våres bil kostet det nesten 10 000 kr å gjøre det på.. så hvis noen her har fått det til 2000-3000 kr så er de svært heldige[:-][8|]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Hmmm.. de prisene som blir nevnt her er mye mindre enn hva jeg har fått beskjed om at det koster.. våres bil kostet det nesten 10 000 kr å gjøre det på.. så hvis noen her har fått det til 2000-3000 kr så er de svært heldige[:-][8|]

Hvilken bil har du?
Sambo sier det er jævlig dyrt på noen biler.
Men ikke på en 86 Toyota corolla[:D]

ORIGINAL: Hege79

Hvilken bil har du?

Mye mulig[;)] Vi har en passat 2003 model.. men var snakk om å bytte registerreim på min tidligere bil også.. som var en Nissan Cherry 85 mod.. og det kom på rundt 6000 kr.. så det gadd jeg ikke.. og solgte den billig[:)] Meeen, det er mye mulig at man kan få det så billig.... bare syntes det hørtes svært billig ut. Men bra det da.. om det er så billig[;)]

Hvilken bil har du?

Mye mulig[;)] Vi har en passat 2003 model.. men var snakk om å bytte registerreim på min tidligere bil også.. som var en Nissan Cherry 85 mod.. og det kom på rundt 6000 kr.. så det gadd jeg ikke.. og solgte den billig[:)] Meeen, det er mye mulig at man kan få det så billig.... bare syntes det hørtes svært billig ut. Men bra det da.. om det er så billig[;)]

"TDI da sikkert?" svarte mekaniker-sambo[:D]
(Han jobber på vw-verksted)

Hvilken bil har du?

"TDI da sikkert?" svarte mekaniker-sambo[:D]
(Han jobber på vw-verksted)

Jupp[;)] Stemmer det vettu.. sikkert dyrere på de bilene da

Back
Topp