Regelmessige maserier, oppd. ekte rier

• Trådstarter Trådstarter halt0
  • Opprettet Opprettet
H

halt0

Guest
Oppdatert nå halv 10.
Det er rier jeg har hatt. Har hatt rier siden kl 12, og de har blitt tettere, nå sitter jeg her med 2-3min mellom hver, de er vonde og må pustes gjennom.
Har vært på sykehuset, men der var det 5 fødsler på en gang, så sitter hjemme nå, og venter på at det skal bli enda vondere. Før vi reiser ut igjen, så da blir det endelig baby på meg også, 7 dager på overtid.

-------------------------

Har hatt regelmessige kynnere/maserier nå siden kl 12.
Med 5-7 min mellomrom og de varer ca 30-40 sek.
Det er som bølger, først blir magen hard, så får jeg vondere og vondere nederst i magen og ved musa, og korsryggen verker så og si hele tida, men ekstra mye rett før og under disse "riene", også slipper vondtene i magen sakte, før den blir "vanlig" igjen.

De er vonde, og jeg håper virkelig de enten gir seg snart eller går over i ekte rier (for alt jeg vet kan det jo være ekte).
Ikke hjalp det med paracet, ikke hjalp det med lommevarmere på magen og korsryggen (prøvde i en time mens jeg lå å slappa av i senga).

Noen andre tips som kan fungere?
Vurderer en varm dusj, men vet ikke hvor stor virkning det har. Blir sliten av å ha vondt.
Og de er annerledes enn de andre kynnerene/maseriene jeg har hatt tidligere.

sniker jeg..

det kan jo hende de er ekte da:) håper de tar seg opp og kommer tettere og du snart er i fødsel:)

Hvis dette er ordentlige rier vil det hjelpe på progresjon i fødsel hvis du står oppreist under riene, gjerne lener deg over noe, men ihvertfall at tyngdekraften kan hjelpe til. Er du sliten er det nå du må prøve å hvile, for er det ekte rier kan den energien komme godt med senere...

Jeg har hatt veldig god effekt av varme omslag, dusj og pust i kombinasjon med avslappingsteknikker, både under rier og vonde kynnere/maserier.

Lykke til og håper de er ekte!

For smerter så synes jeg det er godt med en dusj.

Ellers kan andre aktiviteter ta oppmerksomheten fra "vondten".
En gåtur kan f.eks. få maserier/ kynnere til å gå over i ordentlige effektive rier.

Lykke til !!

Hjalp ikke med en varm dusj, så da tar jeg å går meg en tur, og håper på det beste :-P

Håper gåturen hjalp på rieaktiviteten.

HURRA !!! Endelig fødsel !!!

Back
Topp