Regelmessige kynnere

SiljeEliseJ

Blir kjent med forumet
Jeg er idag 40+0 og rimelig fødeklar! Åpning på 2-3cm, myk og moden ifølge fler jordmødre. Har vært på sykehuset x flere nå da jeg har trodd at fødselen var i gang, men neida.
I kveld har jeg igjen tak som kommer og går, i skrivende stund alt fra 7-10 min mellomrom. Jeg kjenner det strammer godt i magen og korsrygg men det er ikke spesielt vondt.

Hvor vondt skal det gjøre for andregangsfødende?

Med førstefødte merket jeg ingenting til kynnere, reiste på sykehuset med det jeg trodde var menssmerter, og hadde da 5cm åpning. Det skal sies at fra 6-7 cm ble riene helt annerledes og det var ekstremt vondt. Nå tør jeg ikke reise til sykehuset før det virkelig er vondt, da jeg har blitt «lurt» flere ganger....

Rart at svangerskap og modningstegn kan være så ulikt! :p Rart og si, men håper det virkelig tar tak og gjør vondt snart!
 
Last edited:
Jeg har hatt masse kynnere, hver kveld i flere timer, men kun hatt kynnere eller modningsrier med tak i korsryggen og nedentil i ett par kvelder nå.
Kanskje jeg burde spørre om en sjekk i morgen når jeg skal på kontroll?

Jeg er også andregangs og lurer på hvor fort det skal gå denne gangen. Sist mistet jeg vannet 13 dager før, så aner ikke hvordan det føles i begynne med rier.

Spør du meg høres det ut som at du straks føder :):) lykke til [emoji4][emoji1306]
 
Jeg har hatt masse kynnere, hver kveld i flere timer, men kun hatt kynnere eller modningsrier med tak i korsryggen og nedentil i ett par kvelder nå.
Kanskje jeg burde spørre om en sjekk i morgen når jeg skal på kontroll?

Jeg er også andregangs og lurer på hvor fort det skal gå denne gangen. Sist mistet jeg vannet 13 dager før, så aner ikke hvordan det føles i begynne med rier.

Spør du meg høres det ut som at du straks føder :):) lykke til [emoji4][emoji1306]
Godt å høre at fler har det sånn, selvom det er slitsomt å gå sånn! :) første gang var jo så mye lettere for da starta det når det starta, men nå blir jeg jo bare lurt gang på gang, hehe. Var og innlagt med premature rier i uke 34, så dette har pågått i mange uker for min del!
Du bør få jordmor til å sjekke deg innvendig for å få en pekepinn på «hvor i løypa» du er. Som andregangsfødende så har jeg fått høre at man kan gå med åpning i flere uker, så egentlig tror jeg at alt er mulig uten at stort skjer..
Det går i allefall ikke an å lese seg klok, for det er så individuelt, men gleder meg til det starter :-D Lykke til du også! Hvor langt er du på vei forresten?:)
 
Jeg har samme problem her[emoji28] sist ble jeg satt i gang og riene smalt til på det værste med en gang. Nå har jeg hatt regelmessige tak siden lørdag, men det er ikke de riene jeg husker fra sist liksom.

Jeg har ikke fått sovet noen ting i natt pga smertene har økt på. Veldig vonde menssmerter som jeg vrir meg gjennom. Har ikke turt å ringe føden da jeg er redd dette er de vanlige maseriene[emoji849] klokken er 03.30 og jeg er sååå trøtt, vil bare sove[emoji28]
 
Jeg har samme problem her[emoji28] sist ble jeg satt i gang og riene smalt til på det værste med en gang. Nå har jeg hatt regelmessige tak siden lørdag, men det er ikke de riene jeg husker fra sist liksom.

Jeg har ikke fått sovet noen ting i natt pga smertene har økt på. Veldig vonde menssmerter som jeg vrir meg gjennom. Har ikke turt å ringe føden da jeg er redd dette er de vanlige maseriene[emoji849] klokken er 03.30 og jeg er sååå trøtt, vil bare sove[emoji28]

Oi, så spennende! Vil tro ting setter i gang for fullt ganske snart :-D litt skummelt og lese, for jeg har hatt det akkurat sånn selv i natt. I tillegg har jeg vært på do x 5, fordi takene blir mye vondere om jeg ikke får tømt blæra (det kommer lite urin hver gang, men babyen ligger så godt ned i bekkenet nå). Takene jeg har hatt har til en viss grad gitt seg, nå er det mer vonde mensensmerter når jeg ligger og når jeg reiser meg opp/går så må jeg krøke meg av gårde og får kynnere med en gang!
Håper bare det starter snart, sånn at jeg blir ferdig. Ikke så lettvint når man har en 3åring fra før, alt blir så begrenset..
Harbdu fortsatt små rier? :)
 
Oi, så spennende! Vil tro ting setter i gang for fullt ganske snart :-D litt skummelt og lese, for jeg har hatt det akkurat sånn selv i natt. I tillegg har jeg vært på do x 5, fordi takene blir mye vondere om jeg ikke får tømt blæra (det kommer lite urin hver gang, men babyen ligger så godt ned i bekkenet nå). Takene jeg har hatt har til en viss grad gitt seg, nå er det mer vonde mensensmerter når jeg ligger og når jeg reiser meg opp/går så må jeg krøke meg av gårde og får kynnere med en gang!
Håper bare det starter snart, sånn at jeg blir ferdig. Ikke så lettvint når man har en 3åring fra før, alt blir så begrenset..
Harbdu fortsatt små rier? :)

Vi har det ganske likt ser jeg[emoji28] jeg kjenner det heller ikke så mye når jeg er oppe å går, mest når jeg sitter eller ligger. Men mye kynnere konstant da. Her jobbes det enda, begynner å bli slitsomt for det er ganske vonde menssmerter som kommer[emoji849]

Jeg har også en aktiv liten på 16 mnd, det er ikke lett nå kjenner jeg[emoji23]

Håper det skjer noe mer for oss utover dagen/kvelden [emoji85]
 
Hehe, prøver å være tålmodig. De siste timene har det vært rolig her, begynner å komme litt tilbake nå kjenner jeg, men tror ikke lillemor vil ut med det første :p Har vært uvanlig svimmel idag, så håper det er et tegn... :) er også mye mer hormonell, tar lettere til tårene nå. Har ikke vært hormonell i dette svangerskapet i det hele tatt, men med første derimot var jeg ekstrem.
 
Hehe, prøver å være tålmodig. De siste timene har det vært rolig her, begynner å komme litt tilbake nå kjenner jeg, men tror ikke lillemor vil ut med det første :p Har vært uvanlig svimmel idag, så håper det er et tegn... :) er også mye mer hormonell, tar lettere til tårene nå. Har ikke vært hormonell i dette svangerskapet i det hele tatt, men med første derimot var jeg ekstrem.

Spennende med alle tegnene [emoji28] sitter å tolker alt hehe
Jeg har hatt modningsrier i hele dag, begynner å bli veldig sliten. Regner med lite søvn i natt også [emoji58]
 
Spennende med alle tegnene [emoji28] sitter å tolker alt hehe
Jeg har hatt modningsrier i hele dag, begynner å bli veldig sliten. Regner med lite søvn i natt også [emoji58]
Jeg også sliter med søvnen.. ikveld har jeg veldig mye kynnere, men ingenting som tar seg opp,
så vi får bare krysse fingrene for at det starter :)
 
Jeg også sliter med søvnen.. ikveld har jeg veldig mye kynnere, men ingenting som tar seg opp,
så vi får bare krysse fingrene for at det starter :)

Jeg tok 2 paracet og sov veldig godt i natt[emoji173]️ våknet av og til av smertene, men sovnet igjen etterpå[emoji16]

Ikke noe mer nytt?
 
Jeg tok 2 paracet og sov veldig godt i natt[emoji173]️ våknet av og til av smertene, men sovnet igjen etterpå[emoji16]

Ikke noe mer nytt?
Det høres bra ut. Viktig med hvile og masse mat før det slår til plutselig! :) Ikke noe mer nytt, bare de samme menssmertene, rolig på formiddagen idag men har hatt småvondt i et par timer nå. Men går ikke på den lenger, i og med at jeg har hatt det slik i flere uker. Jeg reagerer først når jeg virkelig får vondt, hehe.. kjedelig å gå og vente, men er jo 40+2 idag så det må jo skje noe snaaaart!
 
Ikke for å være kjip, men jeg kjenner meg veldig godt igjen i det dere skriver og har hatt det sånn (mye mensensmerter og noen vonde kynnere/mindre og uregelmessige tak) i flere uker. Er idag 41+5 (!), andregangsfødende, og selvom babyen har ligget veldig dypt i flere uker, så virker det som om prosessen fortsatt går langsomt! Dette også til tross for at jeg er veldig myk og moden, har 3 cm åpning og kort livmorhals/tapp (det det heter?), og to leger som har trodd han skulle vært ute til nå...

For etpar dager siden mistenker jeg at jeg såvidt begynte å lekke litt fostervann, nesten umerkelig, men kjenner svak klorlukt. Skal til kontroll på sykehuset idag og da vil de nok sjekke det. :)

Planlagt igangsettelse på fredag om ikke noe skjer før det, men jeg vil helst at det skjer naturlig (ble igangsatt forrige gang ei uke før termin, og det var helt grusomt!), så vil så gjerne at naturen skal gå sin gang denne gangen (-om det så betyr å vente flere dager etter planlagt igangsettelsesdag!). Men det spørs om jeg orker å vente lenger, jeg sliter også mye med søvn på nettene! Og, som dere sikkert kjenner dere igjen i, er det jo slitsomt å gå og vente og være «klar» for at noe skal skje konstant, når det drar ut utover termindagen!

Ønsker dere lykke til og håper dere ikke må vente like lenge som meg (eller lenger)! :)
 
Ikke for å være kjip, men jeg kjenner meg veldig godt igjen i det dere skriver og har hatt det sånn (mye mensensmerter og noen vonde kynnere/mindre og uregelmessige tak) i flere uker. Er idag 41+5 (!), andregangsfødende, og selvom babyen har ligget veldig dypt i flere uker, så virker det som om prosessen fortsatt går langsomt! Dette også til tross for at jeg er veldig myk og moden, har 3 cm åpning og kort livmorhals/tapp (det det heter?), og to leger som har trodd han skulle vært ute til nå...

For etpar dager siden mistenker jeg at jeg såvidt begynte å lekke litt fostervann, nesten umerkelig, men kjenner svak klorlukt. Skal til kontroll på sykehuset idag og da vil de nok sjekke det. :)

Planlagt igangsettelse på fredag om ikke noe skjer før det, men jeg vil helst at det skjer naturlig (ble igangsatt forrige gang ei uke før termin, og det var helt grusomt!), så vil så gjerne at naturen skal gå sin gang denne gangen (-om det så betyr å vente flere dager etter planlagt igangsettelsesdag!). Men det spørs om jeg orker å vente lenger, jeg sliter også mye med søvn på nettene! Og, som dere sikkert kjenner dere igjen i, er det jo slitsomt å gå og vente og være «klar» for at noe skal skje konstant, når det drar ut utover termindagen!

Ønsker dere lykke til og håper dere ikke må vente like lenge som meg (eller lenger)! :)

Lykke til med fødsel! Uansett: det er ikke lenge igjen. Håper kontrollen på sykehuset gikk bra fpr deg i dag :) Om lillemor ikke skulle dukke opp snart, blir jeg igangsatt neste fredag. Med tanke på 41 uker, så er hun jo her snart uansett :) Prøver og se det positive med å gå over tiden, og det er jo det at babyen er frisk, fin og klar for verden!
 
Ikke for å være kjip, men jeg kjenner meg veldig godt igjen i det dere skriver og har hatt det sånn (mye mensensmerter og noen vonde kynnere/mindre og uregelmessige tak) i flere uker. Er idag 41+5 (!), andregangsfødende, og selvom babyen har ligget veldig dypt i flere uker, så virker det som om prosessen fortsatt går langsomt! Dette også til tross for at jeg er veldig myk og moden, har 3 cm åpning og kort livmorhals/tapp (det det heter?), og to leger som har trodd han skulle vært ute til nå...

For etpar dager siden mistenker jeg at jeg såvidt begynte å lekke litt fostervann, nesten umerkelig, men kjenner svak klorlukt. Skal til kontroll på sykehuset idag og da vil de nok sjekke det. :)

Planlagt igangsettelse på fredag om ikke noe skjer før det, men jeg vil helst at det skjer naturlig (ble igangsatt forrige gang ei uke før termin, og det var helt grusomt!), så vil så gjerne at naturen skal gå sin gang denne gangen (-om det så betyr å vente flere dager etter planlagt igangsettelsesdag!). Men det spørs om jeg orker å vente lenger, jeg sliter også mye med søvn på nettene! Og, som dere sikkert kjenner dere igjen i, er det jo slitsomt å gå og vente og være «klar» for at noe skal skje konstant, når det drar ut utover termindagen!

Ønsker dere lykke til og håper dere ikke må vente like lenge som meg (eller lenger)! :)

Husker fra tidligere at du soknet til SSK.. Blir det fødsel der eller har du bytta?

Har dette svangerskapet møtt noen jordmødre der som jeg er veldig glad jeg ikke hadde under fødselen!
(Faktisk så ille at jeg sendte mine to beste venninner melding om at jeg ikke ville gå i fødsel helga som var fordi hun ene jobbet, og mannen min måtte tvinge meg inn i bilen når jeg hadde 2-3 minutter mellom riene [emoji85]).

Men hadde en fin fødsel med en super jordmor og jordmorstudent [emoji4].

Lykke til! [emoji177]
 
Lykke til med fødsel! Uansett: det er ikke lenge igjen. Håper kontrollen på sykehuset gikk bra fpr deg i dag :) Om lillemor ikke skulle dukke opp snart, blir jeg igangsatt neste fredag. Med tanke på 41 uker, så er hun jo her snart uansett :) Prøver og se det positive med å gå over tiden, og det er jo det at babyen er frisk, fin og klar for verden!

Takk for det! Ja, det er viktig å se det positive i det! Vi er heldige som får ferdigutvikla, friske babyer! :)

Kontrollen i dag gikk fint, begynner å bli rutinert;) Ctg, blodtrykk, urinprøve, ultralyd, stripping (for fjerde gang, trur jeg!). Skal inn til kontroll igjen (egentlig igangsettelse, men det får vi se på!) på fredag morgen...

Har forresten begynt å gå noen litt lengre turer og føler at det skjer litt med modningen da. :)
 
Husker fra tidligere at du soknet til SSK.. Blir det fødsel der eller har du bytta?

Har dette svangerskapet møtt noen jordmødre der som jeg er veldig glad jeg ikke hadde under fødselen!
(Faktisk så ille at jeg sendte mine to beste venninner melding om at jeg ikke ville gå i fødsel helga som var fordi hun ene jobbet, og mannen min måtte tvinge meg inn i bilen når jeg hadde 2-3 minutter mellom riene [emoji85]).

Men hadde en fin fødsel med en super jordmor og jordmorstudent [emoji4].

Lykke til! [emoji177]

Tusen takk! Det blir til fødsel på SSK, ja. Noe annet blir veldig upraktisk..

Har vært der hundre ganger de siste ukene, føles det som. Og har møtt mange fine jordmødre og leger. Men idag hadde jeg dessverre flere dårlige opplevelser. Det er veldig travelt på føden og barsel der for tiden (noe som i seg selv er utrolig kjipt, med tanke på at jeg trenger enerom, og virkelig bevisst ville unngå sommersesongen som jeg opplevde veldig travel forrige gang!). Uansett: på den korte kontrollen jeg var på, hadde jeg tre ulike jordmødre innom, pluss en student på slep (som jeg faktisk var frekk nok til å be om gå! :p)! I tillegg til lege, såklart. Flere av dem var veldig «korte», og lite tillitsvekkende. Er nok ekstra vâr, med tanke på den dårlige opplevelsen min der forrige gang! Men får bare håpe jeg er heldig under selve fødselen, og barseloppholdet.

Glad for at du fikk en god opplevelse! :)
 
Har nok vært noen veldig hektiske uker der! Glad jeg slapp ut for å si det sånn!!

Hvis du møter jordmorstudenten Linn så anbefaler jeg henne på det varmeste! Hadde hun på noen timer i kommunen og under fødselen - veldig behagelig og trygg å ha der (for meg hvertfall!) Har forståelse for at du ikke ønsker å være «opplæringsemne», men hun gjorde virkelig min fødsel positiv! Var livredd for at hun andre skulle vime inn i vaktskiftet [emoji85]

Fikk beskjed om det når jeg fikk time til overtidskontroll at de hadde egentlig ikke tid til det... [emoji1360][emoji85]. Men vår kom før det..
 
Jeg fødte for en uke siden på SSK. Det var kjempe travelt der, men vi fikk en kjempe flott opplevelse! Jordmoren var helt fantastisk! Hun jobbet på barsel dagen etterpå og tok så godt vare på meg der også. Det eneste minuset er at det var kjempe travelt og fullt så vi endte på tomannsrom, selv om jeg hadde ønsket meg alenerom. Med baby som gråt hele natten pga mange bleier med bek, var det ikke så gøy å ha tomannsrom for da endte jeg jo opp på gangen for å ikke holde dem våken. Det var ikke gøy å måtte gå på gangen/stellerom når babyen bare gråter. Men det kan jo uansett ikke de ansatte noe for.
 
Back
Topp