Regelmessige kynnere?

Verpesyk90

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Snøfnuggene 2018
Septemberlykke 2021
Hva vil det si? Har sittet på sofaen nå i noen timer og bare slapper av, men kjenner at jeg får kynnere innimellom selvom jeg bare sitter/ligger her og den siste var vondere enn de andre. Er dette helt normalt? Har ikke anstrengt meg noe særlig siste dagene heller... 28+4 i dag.

Har også en del kynnere I løpet av dagen, men om de blir regelmessige og vondere ville jeg kontaktet føden for en sjekk. Kynnere skal ikke være regelmessige, de varer under ett minutt og er vanligvis ikke vonde, ubehagelige kan de være men ikke veldig vonde.
Men noen av mine kynnere er også ubehagelige/vonde, men ikke regelmessige og gir seg vanligvis innen 30 sek.

Forsøk å beveg deg litt, spis litt mat og se om det endrer seg :) blir det vondere må du kontakte jordmor/føden for å få en sjekk, men sannsynligvis er det ingenting å bekymre seg for.

Nå får jeg en liten igjen, er mer slitsomt enn vondt. Ser ut som hver halvtime. Men kan prøve å bevege meg litt :)

De varer ikke lengre enn 30 sek tror jeg. Og virker som de kommer når babyen er veldig aktiv.

De kommer hver halvtime ganske nøyaktig. Denne varte over ett minutt. Men de gjør ikke så vondt, bare ubehagelig og slitsomme.

Høres ikke ut som det er noe å bekymre seg for :) halvtime mellom er ikke veldig ofte. er ofte mer kynnere når mageboeren er aktiv, så lenge de ikke kommer tettere og øker i intensitet er det helt normalt.

når han virkelig tar av her kan de komme med ett par min mellomrom, noen så kraftige at jeg må puste meg gjennom. Men de er korte, uregelmessige og roer seg stort sett når jeg endrer aktivitet (beveger meg om jeg sitter stille eller omvendt).

De kommer hver halvtime ganske nøyaktig. Denne varte over ett minutt. Men de gjør ikke så vondt, bare ubehagelig og slitsomme.
Jeg har va 4-5 i timen hvor de varer fra 40 -60 sek. Noen er så vonde at jeg må puste meg gjennom de. Nå tror jeg jeg er en av de Max uheldige når det gjelder kynnere siden jeg har de både dag og natt. Noen klare jeg å sove i fra og noen våkne jeg av og må puste gjennom. Men om du blir bekymret over at de blir sterkere med murring eller stråling så ta kontakt med føden. Bedre å ringe for nye enn for lite . De vil stille de rette spørsmålene i forhold til dette. Lykke til!

Takk for svar :) føler meg ikke så bekymret lengre. Bare har ikke opplevd dette før og prøver å lære hva som er normalt og unormalt :p ikke lett å vite alt :p

Takk for svar :) føler meg ikke så bekymret lengre. Bare har ikke opplevd dette før og prøver å lære hva som er normalt og unormalt :p ikke lett å vite alt :p
Ja det er ikke så enkelt å vite. Men uansett det som er normalt for andre trenger ikke være det for deg. Det viktigste er at du føler deg trygg.

Back
Topp