Regelmessige kynnere etc

BIBBI3

Forumet er livet
Hei, jeg tilhører juniklubben som trenger noen råd og tips fra dere som allerede har født eller er godt i gang...[:)]

Jeg fikk i natt (ca kl 02) regelmessige kynnere som ikke ser ut til å stoppe.
De varer nesten opp til et minutt hvor det brer seg fra nedre magedel bakover hoftene og ender i korsryggen på en måte. De kan vel for meg kategoriseres som vonde når de kommer "takvis". det er mindre enn 5 minutter mellom hver gang...

Lurer også på om slimproppen har gått i natt da jeg fant slim på papiret. Og i morres var det litt rustrødt/brunt i doskåla.

Er "bare" i uke 34+6, men etter UL på torsdag så fikk jeg vite at hodet var godt festet.

Ringte føden for å vite hvordan jeg skal forholde meg, og de bare ba meg hvile godt og evt ta kontakt/komme innom om det vedvarte eller tok seg opp.
Føler selv jeg ikke har noe å stresse etter.

Sitter og funderer på om jeg likevel kan forvente å måtte gå helt til termin, eller om dette er et tegn på at ting vil skje snart.
Hva er deres opplevelser og erfaringer her?

Mvh Irene[:)]

Dette er nok forskjellig fra person til person. Hos meg kom Benjamin ca 16 timer etter jeg kjente de første takene... da stoppet det opp i 5-6 timer i mellom før det plutselig startet igjen. Er sannsynlig at det var slimproppen som gikk ja, men det trenger ikke nødvendigvis bety at fødselen er rett rundt hjørnet, selv om jeg fødte 2,5 timer etter at min gikk, andre kan vente i uker etter.

Jeg ville ikke ventet så mye lenger før jeg dro til føden hvis takene fortsatt kommer jevnt, kan jo være greit å få sjekket hvordan modningen din ligger an, om du har evt åpning osv. Bedre det enn å føde hjemme eller i bilen [;)]

Uansett får du ha lykke til! [:)][:)]

Tusen mange takk for svar!

Benjamin er et fint navn![:)]

Håper mest at det er falsk alarm nå for jeg kunne tenke meg at uke 37 ihvertfall var nådd.
Synes selv at "takene" har redusert seg mye, og nå føler jeg mest på mens-murringer.

Har vært en del på UL pga av lavt SF-mål og har noe vekstavvik, men jordmødrene regner med at han vil holde seg rett under snitt-kurven.
Akkurat nå er han ca 2,3 kg så han får gjerne bli litt større før han ankommer verden!

Jepp Benjamin er fint. [;)]

Vi får håpe han holder seg inne ett par uker til da og at det bare er falsk alarm. Krysser fingrene for det. [:)]

Back
Topp