goood morgen jenter :)
Ja jeg endte med å ringe, da det ikke ga seg etter badet heller. Og da jeg så at mange nevnte at de ikke hadde hatt spesiellt vondt, selvom det var regelmessig og at det alikevel kan være noe.
ringte opp og møtte en stresset dame som lurte på om det var viktig, fordi det var svært hektisk når jeg ringte inn. Jeg nevnte problemene slik jeg skrev for dere, nøytralt og akkurat slik det var. Hun sa at det mest sannsynlig ikke var noe, men gjerne ville sjekke.
Jeg kom dit og fikk ctg, da var det ikke noen kynnere eller rier som ble registrert på 30 min, og hjertelyd var ok. Mini var også svæææært aktiv. (kynnerene ga seg i bilen på vei til). De sjekket utvendig og innvendig UL, og ingenting hadde blitt påvirket av timenes pågang. Og de sa det var bra at mesteparten av nedpresset var i rygg/rompe og ikke direkte i underlivet.
en jordmor og 2 leger sjekket, for å være sikre. Og så sendte de meg hjem og bare ba meg hvile. Og OM det skulle ta seg opp igjen, ville de at jeg skulle komme med en gang. For det kunen jo være noe som utviklet seg, og da ville de gjerne få stoppet det så fort som mulig, evt sende meg til riksen.
Ja, jeg syns også det er bra at de har en LAV terskel for å hente folk inn, men jeg husker fra sist at selvom jeg bare ringte inn med et spm fikk jeg beskjed om å komme (altså ikke litt fare for å føde engang). Men det virker som de har mer å gjøre om dagene nå..
så jeg dro hjem igjen, med litt vondt i ryggen, har ikke vært noe forstoppet eller noe galt med dobesøk... Men, hun trodde kanskje det var bekkenet mitt som begynte å gi etter for fullt, siden jeg kjente det så godt der.
De tok bakterieprøve og urinprøve, og så får jeg se.. Men alt er iallefall HELT fredelig nå, og jeg trenger ikke bekymre meg noe enda... Så avtalte jeg med jordmor at vi sees igjen i slutten av september starten av oktober, og ikke noe før det :P
Ninen D
Elsker forumet
har et spm jeg er temmelig usikker på...
jeg har siste 60 minuttene nå hatt regelmessige kynnere, men de er annerledes enn de jeg er "vandt" til. Hver gang de kommer kjenner jeg mensmurring i ryggen (normalt) som går over til nedpress i rygg/rompe og mage. De er ubehagelige +, men ikke sånn at jeg må puste noe spess elns. Jeg vil si at det er skikkelige vonde menssmerter +, altså ikke noe i forhold til en fødsel slik jeg kjenner den...
Men, de er regelmessige, 3 min mellom, varer i litt over et minutt av gangen. bygger seg opp og bygger seg ned. Har nå ligget ned i 30 min, når det ikke hjalp satt jeg meg i sofaen (etter å ha gitt frøkna kveldsgrøt) Men de vil altså ikke gi seg...
Har noen noe tips som kan få dette til å roe seg og gå over, begynner å bli litt sliten nå..
Har ikke "vondt", så er lite keen på en tur til føden, noe jeg er "redd" for at de ber meg om om jeg skulle ringe dem og spurt... (De er veldige på å få folk inn her hvor jeg bor.. Var iallefall sånn sist)
Tips, tanker, råd. Er jeg "dum" som ignorerer nedpress? Har hørt det liksom er dumt. men, det er jo ikke "vondt"...
jeg har siste 60 minuttene nå hatt regelmessige kynnere, men de er annerledes enn de jeg er "vandt" til. Hver gang de kommer kjenner jeg mensmurring i ryggen (normalt) som går over til nedpress i rygg/rompe og mage. De er ubehagelige +, men ikke sånn at jeg må puste noe spess elns. Jeg vil si at det er skikkelige vonde menssmerter +, altså ikke noe i forhold til en fødsel slik jeg kjenner den...
Men, de er regelmessige, 3 min mellom, varer i litt over et minutt av gangen. bygger seg opp og bygger seg ned. Har nå ligget ned i 30 min, når det ikke hjalp satt jeg meg i sofaen (etter å ha gitt frøkna kveldsgrøt) Men de vil altså ikke gi seg...
Har noen noe tips som kan få dette til å roe seg og gå over, begynner å bli litt sliten nå..
Har ikke "vondt", så er lite keen på en tur til føden, noe jeg er "redd" for at de ber meg om om jeg skulle ringe dem og spurt... (De er veldige på å få folk inn her hvor jeg bor.. Var iallefall sånn sist)
Tips, tanker, råd. Er jeg "dum" som ignorerer nedpress? Har hørt det liksom er dumt. men, det er jo ikke "vondt"...