Nysgjerrig skeptiker
Forelsket i forumet
Jeg venter mitt første barn, og er redd for det aller meste som har med graviditet og fødsel å gjøre.
Så jeg tenker å bestille tester fra babyplan, og teste f eks 1-2 ganger pr uke (mandag og fredag?) for å se at hcg slår ut. Jeg vet det kanskje er bortkastet tid og penger men det beroliger meg.
Spørsmålet er: vanlige tester eller tidlig tester?
Jeg har tatt ca anne hver dag siden jeg oppdaget graviditet (22jan), og har brukt tidligtester for det var nesten bare det jeg bestilte. Men nå har jeg kun 3(?) tester igjen.
Vedlagt test fra i går.
(Jeg vet at eneste måten og vite at baby vokser er å måle hcg i blod, men jeg er så redd for blodprøver at jeg ikke vet om jeg klarer det. Blir så engstelig av tanken på blodprøve at jeg skal ta blodprøve i uke 6 i stede for 12, bare for å få det overstått.)
Så jeg tenker å bestille tester fra babyplan, og teste f eks 1-2 ganger pr uke (mandag og fredag?) for å se at hcg slår ut. Jeg vet det kanskje er bortkastet tid og penger men det beroliger meg.
Spørsmålet er: vanlige tester eller tidlig tester?
Jeg har tatt ca anne hver dag siden jeg oppdaget graviditet (22jan), og har brukt tidligtester for det var nesten bare det jeg bestilte. Men nå har jeg kun 3(?) tester igjen.
Vedlagt test fra i går.
(Jeg vet at eneste måten og vite at baby vokser er å måle hcg i blod, men jeg er så redd for blodprøver at jeg ikke vet om jeg klarer det. Blir så engstelig av tanken på blodprøve at jeg skal ta blodprøve i uke 6 i stede for 12, bare for å få det overstått.)

Jeg tok det opp med jordmoren jeg endte opp med å snakke med i dag (pga panikkangst etter mye smerter i magen), hun anbefalte meg å la være å ta flere tester. Vanskelig å stole på kroppen min da, og at den skal klare dette alene. Får vel bare prøve mitt beste. Lykke til på TUL neste uke
Håper du har det bra
Men jeg tenker nesten det kan bli mer stress om man skal teste seg så ofte. Snart er vi over "linja". Snart kjenner du livet i magen.