Reflukssykdom

Otilde

Glad i forumet
Sommerfuglene
Marshmallows2021
Er det noen som har erfaring med refluks? Jeg har en liten gutt på 7 uker som er veldig plaget.

Jeg har vært hos osteopat, fysio og lege. Men fortsatt ikke fått påvist reflukssykdom, eller fått hjulpet mini til å ha det vestentlig bedre. Heldigvis endelig tatt seriøst og fått henvisning til en barnelege som er spesialist. Venter på time...

Det som hatt hjulpet litt til nå er:
- heve hodeenden. Bygg opp seng med bøker. Bygg opp vogn med skumpute.
- hold baby oppe 30 min etter hvert måltid (ja, det innbærer bæring store deler av døgnet)
- eksperimenter med ulike bæregrep
- jobb iherdig for å få opp rap
- jevne måltider. Mindre.
- Althera melkefri MME

Jeg vil så gjerne hjelpe han. Han plages etter hvert måltid og gjerne utenom også. Han har lav vektøkning, magevondt og pustestopp. Alle gode råd og erfaringer tas i mot med takk :)
 
Min baby har slitt veldig med reflukssykdom (fått diagnose på sykehuset). Her er det også pustestopp (og anfall).
Bruker du sjal eller bæremeis? Her hjelper det ialf å gå noen turer, og ta med mat og vann så hun spiser i bæremeisen (det var eneste mulighet til å få i hun fast føde). Ellers egentlig ikke noe mere tips enn det du allerede gjør desverre. Blir å følge tråden for å fatte opp noen råd selv :)
 
Takk! Ja, litt tidlig med fast føde ennå :) fikk du noen råd eller medisiner etter diagnosen?


Ingen medisiner enda da de helst ønsker å vente til de fyller året, og de ville se om det bedret seg med å begynne med fast føde. Det har bedret seg litt. Men tror de begynner tidligere med medisiner om ungen legger på seg minimalt. Så i ditt tilfelle vil jeg tro at du får litt tidligere.
Under pustestopp må du forresten blåse direkte på ansiktet til baby da det trigger pustingen tilbake hos baby. :)
Ingen andre råd enn de du allerede har nevnt (bortsett fra at lille ikke burde ikke spise for mye på natt, da det er da vår er mest plaget. Drikker da mm for å lindre ubehag i halsen, for å så få mere magesyre i øsofagus (glemt norsk navn) og få større ubehag)

Vet ikke om du har lest rådene om du googler:
«Gastroøsofageal reflukssykdom» :)
 
Ingen medisiner enda da de helst ønsker å vente til de fyller året, og de ville se om det bedret seg med å begynne med fast føde. Det har bedret seg litt. Men tror de begynner tidligere med medisiner om ungen legger på seg minimalt. Så i ditt tilfelle vil jeg tro at du får litt tidligere.
Under pustestopp må du forresten blåse direkte på ansiktet til baby da det trigger pustingen tilbake hos baby. :)
Ingen andre råd enn de du allerede har nevnt (bortsett fra at lille ikke burde ikke spise for mye på natt, da det er da vår er mest plaget. Drikker da mm for å lindre ubehag i halsen, for å så få mere magesyre i øsofagus (glemt norsk navn) og få større ubehag)

Vet ikke om du har lest rådene om du googler:
«Gastroøsofageal reflukssykdom» :)
Takk for tips!
 
Back
Topp