Refluks

Bkno7684882

Blir kjent med forumet
Noen med erfaring?

Jenta vår på 7 mnd sover så dårlig, våkner med skrik, skriker i søvne og sover sjeldent mer enn 30 minutter på dagen før hun våkner med skrik. Fornøyd når hun er våken og opplagt.

Har melkeallergi tror legen, men plages fortsatt med magevondt på natt. Må vugge magen hennes, den romler og hun sover veldig urolig, sjeldent hun sover tungt.

Kan det være refluks? Slik jeg har forstått det kan plagene minkes med melkefri kost? Og hun ble mye bedre da vi startet med det, men er ikke helt bra.
 
Høyres ikkje kjekt ut!
Har dessverre ikkje erfaring å dele sjølv, men det har sikkert nokon her inne.
Vil berre sende deg ein stor styrkeklem!
 
På både storebror og mini har magen romlet ved luft i magen. Begge har vært/er plaget med det. Men mini her på 6 uker tror vi har refluks og da hun gulper en del og svelger mye av det samt skriker samtidig. Har blitt noe bedre av å ikke gi for kald melk samt minifom. Storebror hadde forresten melkeproteinallergi.
 
Prøv og hev hodeenden av senga når hun sover. Blir det bedring så ville jeg ha krevd utredning for reflux.
 
På både storebror og mini har magen romlet ved luft i magen. Begge har vært/er plaget med det. Men mini her på 6 uker tror vi har refluks og da hun gulper en del og svelger mye av det samt skriker samtidig. Har blitt noe bedre av å ikke gi for kald melk samt minifom. Storebror hadde forresten melkeproteinallergi.

Hun her gulpet mye før vi begynte med fast føde. Alltid vært urolig og grått masse. Prøvd minifom tidligere, men merket ingen forskjell. Takk for tips om å ikke gi for kald melk:)
 
Prøv og hev hodeenden av senga når hun sover. Blir det bedring så ville jeg ha krevd utredning for reflux.

Hodeenden ble hevet ikveld og jeg er spent. Var forkjøla sist uke og da heva jeg sittedelen på sportsdelen ett hakk.. Mener at hun sov lengre og bedre da. Spent på hvordan denne natta blir:)
 
Yngste her var mye plaget med stille refluks, samme forløp som du beskriver. Det hjalp noe å heve hodeenden. Hun sov også etter hvert med en spesialpute. For oss fungerte det ikke med melkefri kost, det ble ikke bedre før hun fikk medisiner for det. Har heldigvis stort sett vokst det av seg, men når hun blir syk har hun ofte litt tendenser til at magesyre skytes opp i halsen. Mange mener at symptomene forverres ved sykdom og det stemte hos oss.
 
Yngste her var mye plaget med stille refluks, samme forløp som du beskriver. Det hjalp noe å heve hodeenden. Hun sov også etter hvert med en spesialpute. For oss fungerte det ikke med melkefri kost, det ble ikke bedre før hun fikk medisiner for det. Har heldigvis stort sett vokst det av seg, men når hun blir syk har hun ofte litt tendenser til at magesyre skytes opp i halsen. Mange mener at symptomene forverres ved sykdom og det stemte hos oss.

Hva slags pute er det?:)
 
Back
Topp