Reflex vs Reima parkdress!

Vesla85

Gift med forumet
Erfaring? Noen som har prøvd begge dressene?

Jeg bruker parkdress på ungene året rundt. Fyller bare på med ull og fleece under på vinteren. Frøkna har reima nå, men må vel på utkikk etter en i større str i løpet av høsten/ vinteren.
Veeeeeldig fornøyd med reima! Ikke vært våt en eneste dag, og ikke noe slitasje! Vannsøyle på 10 000 mm.

Hvordan er reflex? Er vel vannsøyle på 5000 mm der? Hvor slitesterk er den i forhold til reima?

Vi har parkdress fra Reima og Regndress fra Reflex [:D](Men det hjalp vel ikke deg små mye).

MEN, er det greit å bruke parkdressen om vinteren alts? De blir ikke kalde da?

ORIGINAL: *LilleVinkel*

Vi har parkdress fra Reima og Regndress fra Reflex [:D](Men det hjalp vel ikke deg små mye).

I vinteren som var så var det enten 4-5 minus, eller 15-20 minus. De var jo ikke ute om de var kaldere enn 10..
Hadde jeg hatt på frøkna vinterdress på 4-5 minus, så hadde hun SMELTA! [8D] Begge ungene mine er veeeeldig varme av seg da.

Jeg sto å klep og kjente på både parkdressen og vinterdressen til reima, og etter å tatt egen vurdering + snakket med de i butikken (som var enig med meg, og som gjorde det samme med sine egne unger), så endte jeg opp med parkdress.
Hun har ikke vært kald en eneste dag [:)] + at det er en dress hun kan bruke året rundt! Slipper å bruker 1200-1700 kr på en reima vinterdress som hun bruker bare noen få ganger.

Har begge deler, og er like fornøyd [:)]

Jeg fikk beskjed fra de som selger begge deler at de anbefallte reflex pardress når barna var små. Det var ikke vits å bruke masse penger på en dress de bare ville bruke noen måneder. Dessuten var visst Reflex lettere å bevege seg i Reima sine. Hun hadde selv gjort den tabben å kjøpe Reima. Hun trodde Reima var best pga prisen.
Jeg valgte derfor reflex sin.

jeg er kjemepfornøyd med reima. kjøper bare det jeg i dress
men superfornøyd emd reflex regnklær

Har kjøpt Reflex parkdress, fikk med en fleecedress[:D]

Vet ikke helt hvilken dress han skal ha på seg i vinter...

Har også Reflex regndress, og den virker veldig bra (har ikke brukt den så mye siden han begynner i bhg neste uke).

ORIGINAL: Vesla85

ORIGINAL: *LilleVinkel*

I vinteren som var så var det enten 4-5 minus, eller 15-20 minus. De var jo ikke ute om de var kaldere enn 10..
Hadde jeg hatt på frøkna vinterdress på 4-5 minus, så hadde hun SMELTA! [8D] Begge ungene mine er veeeeldig varme av seg da.

Jeg sto å klep og kjente på både parkdressen og vinterdressen til reima, og etter å tatt egen vurdering + snakket med de i butikken (som var enig med meg, og som gjorde det samme med sine egne unger), så endte jeg opp med parkdress.
Hun har ikke vært kald en eneste dag [:)] + at det er en dress hun kan bruke året rundt! Slipper å bruker 1200-1700 kr på en reima vinterdress som hun bruker bare noen få ganger.

Hmmm.. Det var jo egentlig veldig smart.... Har også en gutt som er veldig varm av seg som jeg kjøpte vinterdress til i fjor.. Den ble brukt 10 ganger kanskje? Det var unormalt kaldt her og de var ikke mye ute, ikke syntes han det var noe særlig kjekt med snø heller - men det kan jo endre seg i år... Det der skal jeg virkelig vurdere - om det funker er det jo genialt og MYE penger spart gitt!!!!!!1 (nå har de i tillegg salg på reflex parkdresser på reflex her jeg bor..)

ORIGINAL: suki

Jeg bruker vinterdress i tillegg til høst/vinterdress. I avdelingen til størsta var de ofte ute i nærmere -15 i vinter, og da syns jeg det er greit at hun har en tykk vinterdress.

Vannsøylen på reflexdressene skal være like høy som på reimadressene. Jeg er anti-reima og ville mye heller valgt reflex sin dress. Har vært veldig fornøyd med høst/vår-dressen, og vurderer vinterdressen nå til vinteren.

Er det sant?

For på endel av dressene til reflex så står det vannsøyle 5000mm, mens på reima 10 000mm, men jeg vet ikke om dette er en forskjell som vises når dressen er i bruk?

Vi har reima parkdress, og syns den er SUPER!!!!
Den er så deilig og myk og god for snuppa å bevege seg i.

Back
Topp