Refleksologi

koglu

Forelsket i forumet
Noen som har forsøkt dette? Mot hva? Virkning??

Ja, jeg har forsøkt det. Har forsøkt det mot migrene - med gode resultater.
En i min nære familie går dit pga ME (kronisk utmattelsessyndrom) - og holder på den måte sykdommen i sjakk.
Jeg har veldig tro på den behandlingsformen :) (Skal bli det selv)

Refleksologi er en helt fantastisk behandlings metode. Har fortsatt ikke vært borti noe som ikke lar seg behandle. Har vært borti migrene,MS,urinveis infeksjon,nakke-hode skader,rygg problemer for å nevne noe. Dette er en behandlings form som også gir resultater relativt fort [:)]
Jeg holder på å utdanne meg til det nå,og det er så utrolig spennende å lære om alt dette!!

ORIGINAL: Agrestic

Begynte fordi jeg hadde plager som hyppig halsbetennelse, dårlig immunforsvar og en mild form for ME, alt pga kyssesyken som jeg hadde i 13års alderen. Var også ustabil hormonelt og til tider psykiski fordi jeg alltid var sliten og syk men legene fant ikke noe. Og migrene. Alt er fikset opp i nå. Legen min skjønner fortsatt ikke at jeg ikke har fjernet mandlene (hadde pencilin kur 1 gang i mnd og alltid hovne mandler før), og ikke mer migrene resepter. Legen sykemeldte meg når jeg fikk virus på balansenerva og ba meg komme igjen om 1mnd, 1 behandling hos refleksologen og det var borte etter 3 dager. Jeg ernå stabil hormonelt og til å leve i hus med. Sterk psykisk og. Nå går jeg til refleksologen 1 gang i mnd for å holde det i sjakk. Kjenner jeg at jeg brygger på noe ringer jeg han istedenfor legen. Kan også takke refleksologen for at jeg er gravid[:D]

Kan de hjelpe i så måte også?

Hehe.. Det er da enda godt man kan få bidra litt selv også noen ganger da. Er jo viktig å føle man mestrer noe tross alt[:D][:D]

Hehe.. Bra med humor da[:D][:D] Høres jo ganske så utrolig ut altså.. Er det forresten veldig dyrt?

ORIGINAL: Agrestic

Jeg betaler 500kr pr gang. Varer alt fra 10-30 min, kommer an på formen om jeg orker en tøff behandling

Hun jeg har gått til - ei som holder til i Brevik, tar 400 for 1 klokketime. (Noen ganger lar hun deg være lengre også)
MENN som jobber i storbyer tar ofte 500 for 15 minutter. (Det jeg har erfart og sett hvertfall)
Er mange som spesialiserer seg og retter behandlingen mot barnløse.
En klinikk ved Tønsberg (tror jeg det er) har svært gode resultater.
De jobber på ulike soner man har - under foten, leggen, låret, øret, tungen, overarm, hender osv. Utrolig spennende måte å jobbe på -og fantastisk hva hender og kroppen kan fikse opp i selv.

Har noen erfaringer med dette i forhold til rygg og bekkenproblematikk da?

ORIGINAL: koglu

Har noen erfaringer med dette i forhold til rygg og bekkenproblematikk da?

Jeg har hatt behandling for begge deler,og det var slik jeg "oppdaget" refleksologi [:)]
Har behandlet mange selv òg,for akkurat denne problematikken,og kan si at jeg fortsatt ikke har vært borti noen som ikke responderer bra! Høres nesten litt for godt ut til å være sant vet du [;)]

Hva er egentlig forskjellen på dette og vanlig akupunktur? Høres spennende ut...

Refleksologi går ut på å finne punkter (reflekser) som man da trykker på eller masserer,dette igjen gjør at det blir sendt reflekser til det stedet som kroppen ikke synes er opptimal og kroppen går inn å jobber spesielt med dette stedet. Litt dårlig på å forklare meg i dag,men håper at du forsto.
Hvis du søker om det på nettet,så er det flere fine videoer som forklarer og viser hva det går ut på [:)]

Høres jo altfor utrolig ut da... Kan det virke så bra liksom? Hmm.. Skeptisk og optimistisk...[:D]

Da har jeg bestilt time faktisk. Prøver det som må til. Synes det er så ille at samboer må være hjemme fra jobb for å passe på frøkna vår siden jeg ikke klarer selv. Skal til refleksolog neste fredag. Kjedelig at det er sååååå lenge til[:@] Vil ha hjelp NÅÅ!! Helst igår...

Back
Topp