Refertilisering

AlleGodeTingErFem

Elsker forumet
Novemberbarna 2021
Maisløyfene 2024
Fertilisering av mann. Noen som har erfaring med dette og kan si om de har lyktes med å bli gravid? Mannen steriliserte seg for et år siden. Nå har han bestilt time til refertilisering. Er det sånn at vi kan håpe på resultater? Jeg blir lett gravid så e ikke bekymret for det.
 
Her steriliserte mannen seg i 2017 da vi trodde vi var ferdige med barn. Begynte å angre etter noen år så i fjor sommer gikk vi på en privat klinikk for å høre litt muligheter og deres erfaringer. Vi fikk sterkt anbefalt å heller gå for IVF og at de henter ut fra han med tynn nål. Vi ble gravide på første forsøk i fjor høst og har nå termin om få dager :love7 Bare positiv opplevelse, følte oss godt ivaretatt, lite ubehag for mannen. Til oss spurte vi om hva de anbefalte siden vi begge gangene naturlig ble gravide på første forsøk. Vi hadde på forhånd sett på både refertilisering, inseminering etter å ha hentet fra han eller IVF. Til oss så ønsket vi bare ett til barn også så da slapp han først en refertilisering som var et inngrep hvor det var usikkert på resultatet for så en evt ny sterilisering.
 
Mannen steriliserte seg etter vi fikk to tette (ble gravid med prevansjon med nr 2). Overveldet og slitne tenkte vi at dette var nok, samt frykten for tre tette var stor.

Nå er minste snart 4 og vi kjente på at vi kunne tenkt oss ett til og begynte å søke på alternativ. Som chili oppforbi skriver, oppsøkte vi klinikk for å høre anbefalinger og vi ble heller anbefalt ivf. Så i dag startet jeg på behandling og vi håper vi lykkes på denne måten :Heartred

Det var større kjangs for å lykkes ved ivf enn refertilisering. Pluss det ble mer arrvev ved nytt inngrep. Og i tillegg hvis en skulle måtte sterilisert seg på nytt igjen..
 
Mannen steriliserte seg etter vi fikk to tette (ble gravid med prevansjon med nr 2). Overveldet og slitne tenkte vi at dette var nok, samt frykten for tre tette var stor.

Nå er minste snart 4 og vi kjente på at vi kunne tenkt oss ett til og begynte å søke på alternativ. Som chili oppforbi skriver, oppsøkte vi klinikk for å høre anbefalinger og vi ble heller anbefalt ivf. Så i dag startet jeg på behandling og vi håper vi lykkes på denne måten :Heartred

Det var større kjangs for å lykkes ved ivf enn refertilisering. Pluss det ble mer arrvev ved nytt inngrep. Og i tillegg hvis en skulle måtte sterilisert seg på nytt igjen..
Han fikk time til refertilisering på førstkommende tirsdag. Det blir spennende! Jeg vil ikke gjennom ivf for vi må reise så langt og det blir så dyrt. Vi prøver refert først. ☺️ Takk for svar fra dere begge to! ☺️
 
Jeg har kun erfaring med min egen refertilisering(kvinnelig) :)

Jeg ble steriliserte meg i forbindelse med ks med barn nr 3(2012), men vi angret oss. Så i januar 2018 refertiliserte jeg meg på Volvat Majorstuen. Måtte vente i 6 uker etter operasjonen før vi kunne prøve og lille satt på første forsøk❤️ Er nå gravid med vårt 6 barn og vårt 3 etter refertiliseringen❤️
 
Min mann steriliserte seg i 2017, og refertilisering i 2021.
Vi har prøvd siden ( 1 graviditet for en mnd siden som endte i MA) men legene sa det ikke var umulig. Vi måtte gi det tid.
Så håper spiren sitter snart!
Prøvene blir bare bedre og bedre også! så er håp! Krysset fingrene for dere !
 
Back
Topp