Refertilisering

Jaktkone

Blir kjent med forumet
Himmelbarn
Junilykke 2022
Vi var veldig uheldige å mistet vår lille jente i uke 26 pga morkakeløsning hos meg. Hun levde da hun var født, men pådro seg såpass store skader at behandling ble avsluttet. Mannen hadde allerede rukket å sterilisere seg noen uker før dette skjedde da vi tenkte at dette gikk veien og at vi har 4 barn fra før. Nå er savnet stort etter ett 5. barn og jeg føler vi mangler en person i huset. Jeg klarer ikke helt å slappe av og det er veldig sårt å tenke at nå er det nok. Jeg klarer ikke å innfinne meg med det. Vi hadde begynt å tilpasse oss livet om at vi nå skulle være 7 i familien. Nå er tanken om refertilisering kommet.

Er det noen som har erfaring med dette?

Og hvor er det best og mest økonomisk å gjøre dette?
Vi bor på Østlandet(1 time fra Oslo) . Jeg er 34 år og mannen 36.
 
Ingen egen erfaring, men heier på at dere får gjort det raskt og at det blir vellykket! Det skal jo absolutt være mulig. Når det gjelder private klinikker (jeg går ut fra at dette kanskje må gjøres privat) så kan det være lurt å sjekke utenfor Oslo, det kan være billigere.
 
Kun erfaring med sterilisering, men du kan jo ringe litt rundt og høre på priser. Vil tro det koster en del.
 
Ingen erfaring, men et raskt googlesøk ga en pris på rundt 35.000 kroner herfra https://cmedical.no/behandlinger/urologi/refertilisering/ og de sier 70-80% får sperm i sæden etter inngrepet. Et annet alternativ er å gjennomføre IVF der man henter ut sæd direkte fra testiklene, men dette vil bli mer kostbart, særlig om det ikke blir graviditet på første forsøk.
 
Hvordan gikk det med dere? :Heartred
 
Back
Topp