Referanseliste i jobbsøknad

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
En referanseliste i en jobbsøknad skal den bare vise hvem potensiell arbeidsgiver kan kontakte, eller skal den også gjenspeile ditt kontaktnett innen fagfeltet?
 
Mener det er hvem de kan kontakte. Men ikke 100% sikker. Lenge siden jeg søkte jobb.
Alle kan kontaktes, selvfølgelig.
Har ganske mange å velge mellom, noen av dem har jeg ikke jobbet like mye med, men jeg vet er veldig fornøyd med jobben jeg har gjort og er veldig anerkjent innen fagfeltet.
 
Har alltid skrevet oppgis på forespørsel. Gir ikke ut kontaktinformasjon til andre unødvendig.
 
De som kan kontaktes og det bør man avklare med de på forhånd :) Jeg har ofte brukt både ledere, faglige ledere og kolleger jeg har jobbet spesielt tett med.. eller personer jeg har gjort større prosjekter med. Alt som virker relevant.

Sist jeg søkte jobb ønsket de ikke referanser før i siste intervjurunde, så det er helt innafor å vente med og oppgi listen.
 
Enig med de over her. Referanser oppgis ved forespørsel eller oppgi 2-3 gode referanser. Ville oppgitt noen som kjenner deg godt, og som du er trygg på at vil gi deg en god referanse. Og minimum en leder. Nyere referanser er oftest bedre enn en du jobbet med for 7 år siden. Lykke til!
 
Back
Topp