![Oops! :oops: :oops:](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f633.png)
9QUOTE="Sara, post: 25938235, member: 80234"]Du har krav på det, med mindre det er til stor ulempe for arbeidsgiver, men det er ikke sånn egentlig helt fritt frem hvilken prosent du har rett på da. Minst 50 %ulønnet i minst et halvt år, forutsigbarhet for arbeidsgiver, er vel regelen. Men arbeidsgiver kan innvilge mer eller mindre og kortere eller lengre om det er greit for dem. Om det er bare du som gjør jobben din og du vil ha 90% så er det ikke så lett å få inn en vikar i 10%. Om du derimot som meg jobber et sted hvor det er så mange at stort sett er alltid noen i permisjon og noen i redusert stilling og noen sykemeldt så er det lettere for da fordeler man bare oppgaver fra 10% her og 20% der og den 50% sykemeldingen der og en ny kunde her ja, fint, se en 80% stilling til hun som kom tilbake ra perm og ønsket det.
Hvem du søker og hvordan avhenger av hvor du jobber. Hr? Sjefen? Personalansvarlig? Hva har dere?
Jeg fikk som fra hr da vi begynte å snakke om ar jeg skulle begynne igjen, jeg hadde føtst et stykke ulønnet perm på fulltid, og hun spurte meg hvilken prosent jeg ville, jeg svarte 90 i en overgangsperiode mens minstemor begynner i bhg tilvenning og alt.
Minstemor begynte i bhg 1,5 år gammel. Hun fyller 4 om en måned og jeg går i 90% enda og fortsetter nok med det i alle fall til hun begynner på skolen tror jeg. Det er bare halvannet år til det, august 2021. Hun rota seg ut på feil side av nyttår[/QUOTE]
Jeg jobber i barnehage, så jeg vil tro at det går fint. Har 100%, men samboer jobber borte i ukedagene og jeg har da 2 barn hjemme. Ei på 9 og ei på 15 mnd når jeg begynner å jobbe igjen. Tenker da å jobbe 80 % i et år eller to, og kanskje enda mindre i tilvenningsperioden i barnehagen. Håper at det lar seg gjøre.