REDUCTIL

leoleo

Gift med forumet
Har noen av dere erfaring med disse pillene?
Har fått resept på de, men har lyst til å høre andre sine erfaringer med de før jeg begynner på de.
Er de effektive???
Takker for eventuelle svar...

Du kan jo ikke gå på de når du er gravid[;)]
Eller når man ammer[8|]

ORIGINAL: susidusi

Eller når man ammer[8|]

I know, madammen som er gravid. ( ikke jeg)

ORIGINAL: leoleo

Har fått resept på de, men har lyst til å høre andre sine erfaringer med de før jeg begynner på de.
Er de effektive???

Ja, brukte de i noen mnd i 2005.
Var meget effektive for min del.
Eneste bivirkningen jeg fikk var munntørrhet.
Gikk ikke opp de kg etter pilleslutt heller.

ORIGINAL: susidusi

Eller når man ammer[8|]

I know, madammen som er gravid. ( ikke jeg)

Åja[:D]

Jeg har ikke hørt noe annet at noen klager på at de ikke fungerer å noen synest de hjelper mye. Har ikke hørt noen bivirkninger. Jeg har selv tenkt å gå på de etter fødselen å ammeperioden.

ORIGINAL: suprAnirac

Er de effektive???

Tok du av deg mye, og hvor lang tid gikk du på de?

[:D] dytt

Jeg har aldri brukt slikt, men vennina mi gikk ned over 15 kg på bare ett par mnd..

hva er kriteriene for å kunne få dem?

ORIGINAL: nesco

hva er kriteriene for å kunne få dem?

bmi på min 28, helst over 30

ORIGINAL: suprAnirac

Er de effektive???

Tok du av deg mye, og hvor lang tid gikk du på de?

Bmi 27. Gikk ned 8 kg på 8 uker + siste pillebrettet hvor jeg trappa ned.

Det hørtes jo bra ut, men la du om kosten fullstendig å trente som en gal da?

[8D] dytt

Det hørtes jo bra ut, men la du om kosten fullstendig å trente som en gal da?

nei det var aldri noe i veien med kosten min eller aktivitets nivået. Bare fortsatte som før.

Jeg hadde ett haste ks, og en tøff tid etter første fødsel, og gikk ikke ned ett gram etter fødselen. Kroppen sattte seg i bredskap, og slapp aldri taket. Så etter 1,5 år men sunn livvstil og varierende trening 2-3 ganger i uka, så måtte jeg begynne med pillen slik at kroppen skulle forstå at jeg hadde ekstra kg.

[:)] dytter litt igjen jeg.

[:)] håper på flere svar

ORIGINAL: ~Mor Godhjerta~

Jeg har BMI på over 30, for å si det mildt.
Bare lurer på hvordan jeg kan få Reductil?

Hva gjør man for å få det?

Spør legen, jeg fikk med en gang...

Legen min er ikke spes glad i å skrive ut resepter...

bare kopierer det jeg har skrevet til mor godhjerta.... Er litt sent på kveld[:D]

Snakk med legen din. Er ikke alle leger som bare gir deg pillene uten noen spørsmål. Blodtrykket ditt må måles. Er det høyt, får du ikke. Så må du veies, og så stiller de spørsmål om sykdomshistorie og diverse. Var i alle fall sånn med meg. Men du har vel allerede fått tablettene?

Pillene virker på sentralnærvesystemet, og gjør at du mister matlysten og at du blir fortere mett. Det følger noen bivirkninger med, men jeg kan ikke huske alle. Den eneste jeg hadde, var munntørrhet. Andre bivirkninger er økt puls, hjerte bank og diverse. Huksker ikke, men om du går inn på lommelegen, kan du lese mer der.

Selv om du begynner på reductil, skal du spise sunt og trene..... Ja det var det da...! Jeg er midt i den verste eksamenstiden, og glemmer for å spise, og når jeg først spiser, blir det noe lettvidt. Selv om jeg spiser en god del mindre enn det jeg gjorde, holder reductilen forbrenningen min oppe, og jeg går ned i vekt.

Har tatt av 8 kg på 5 uker, så jeg er veldig fornøyd[:D]

Var det jeg kom på i farten, men om det er noe mer, så må du bare spørre

Forresten kommer samboeren min hjem neste lørdag, og da skal han også begynne på de. Han fikk rett før han reiste ut, men valgte å vente med å begynne å ta de, siden en KAN få bivirkninger. Blir artig å se om de funker på han da....!

Jeg vil anbefale deg å prøve de i alle fall. Om de ikke funker eller om du får mange bivirkninger av de, er det bare å slutte.

Back
Topp